Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Accu K100RS 1989 uitbouwen
Reactie van bezoeker 'Frank Dijkman', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo allemaal,

Ik heb sinds heel kort een K100RS 2V uit 1989. Omdat de motor lang heeft stilgestaan wil ik de accu uitbouwen om te checken en te laden (of te vernieuwen, dat moet nog blijken), maar ik kan met geen mogelijheid de stekker op de inspuitregeleenheid loskrijgen en dus de accu ook niet.

Ik heb al een manual in bestelling maar ik wil alvast aan de slag, vandaar dit bericht.

Links op de stekker zit een kruiskopschroef en verder zo te zien geen vergrendeling, maar is de linkerkant (denk ik) ingehaakt.

Aan de rechterkant (op 1/3e voor het rechter einde) zie ik achter de stekker (/ de kabel naar de stekker) een afgerond metalen plaatje zitten, dat zowel boven- als onderuit de stekker (/ de kabel naar de stekker) steekt.

In de plastic bak bovenop de regeleenheid zit ter hoogte van dat plaatje een rond gat, waardoor je een schroevendraaier kan steken die je dan achter het plaatje langs tot onder de onderkant van de stekker (/ de kabel naar de stekker) kan steken, en/of wat naar voren en achteren kan bewegen.

Bovenop in het midden van de houder van de stekker zit een plastic lip die je omhoog kan bewegen.

Het plaatje, het gat en de lip zullen er allemaal niet voor niets zitten, maar na een half uur wurmen met verschillende combinaties (maar niet te veel kracht, ik wil niet meteen de boel mollen) ben ik er nog steeds niet uit, en de accu dus ook niet.

Bij de motor heb ik een beknopte handleiding gekregen voor de K100RS 4V modellen (vanaf 1990). In die handleiding staat in een tekening dat aan de rechter achterkant van de stekker een vergrendeling zit die die je opzij moet duwen, waarna je de stekker zelf opzij kunt duwen, maar ik kan die vergrendeling niet vinden / voelen /zien.

Wat ik vermoed is dat het model t/m 1989 een stekker heeft met een andere manier van vergrendelen dan het model vanaf 1990, en dat die vergendeling rechts (volgens mijn handleiding) daar dus niet zit.

Maar ... hoe dan wel? Kan iemand me helpen?

B.v.d. en groeten, Frank.

Reply
Reactie van bezoeker '@rie', geïmporteerd van het oude forum:

Kijk hier eens

http://home.quicknet.nl/qn/prive/wilmari...2_0000.gif

suc6 @rie
Reply
Reactie van bezoeker 'Frank Dijkman', geïmporteerd van het oude forum:

Arie,

Precies wat ik nodig had, bedankt

Groet, Frank

Reply