Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Corbin zadel voor R100RT 1981 ??
Reactie van bezoeker 'ronald', geïmporteerd van het oude forum:

Heeft er iemand ervaring met zo'n zadel?
Is er aan een gebruikt model te komen, nieuw zijn ze wel erg duur ( 500 euries oid?)
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Reply
Reactie van bezoeker 'Cor', geïmporteerd van het oude forum:

Absolute aanrader een corbin op een r100rt.
Zelf heb ik het model zonder "kontje" genomen, zodat je het ook op een meer klassiek model als de 75/6 kunt gebruiken.

Kost wat, maar dan heb je ook wat.

Vergeet een nieuwe corbin niet "in te zitten" want hij zit niet lekker vanaf het begin.

Na 2000 km wil je NOOIT iets anders meer.

Succes.

[img]/import/photos/p24552s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'tjeerd', geïmporteerd van het oude forum:

Heb zelf een corbin op mijn r80rt ('87), kreeg last van mijn rug van de originele plank. Eerste 1000 km vraag je je af waarom je het geld hebt uitgegeven; dan gaat het zadel geleidelijk "passen". Nu veel minder last van mijn rug, zadel zit wat lager en heeft bijna een rugleuning-kje. Heb trouwens geen rugsteun gekocht, vond ik geen gezicht. Prijzig..ja.., maar mijn fiets staat nu al 5 jaar buiten en nog geen scheurtje of krasje. Af en toe wat leer middel erop, of schoensmeer ;-).
Ga effe praten met buddyfashion, soms hebben ze inruilers of incourante modellen die ze goedkoper weg doen, met name voor de airheads vallen prijzen best wel mee.
Succes

Reply
En als ze een incourant model hebben voor een andere motor dan de jouwe kan je altijd nog kijken of je de boel pas kan maken, met alu of rvs strippen kan je veel bereiken.
succes,
Egbert
Reply
Reactie van bezoeker 'Gert', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb voor 3 van mij oude boxers een imitatie Corbin zadel gekocht bij de Hobbyist, en die zien er niet alleen erg mooi uit, maar ze ziten ook geweldig. Als je kijkt op de www.vanhoutenmotoren.nl en dan occassions dan zie je een zwarte r100RT met zo'n zadel. (Motor is overigens verkocht.)
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)