Posts: 5,348
Threads: 5,346
Joined: Apr 2012
Reputation:
0
Reactie van bezoeker 'Peter', geïmporteerd van het oude forum:
Eerst heb ik de contactpunten afgesteld en vervolgens de voorontsteking (gelijk met S op vliegwiel) met een ontstekingslamp.
De onderberekerplaat heb ik in de uiterste stand (linksom) afgesteld, dit was onvoldoende om op "S" af te stellen. Om toch op tijd af te stellen heb ik de contactpuntafstand vervolgens op een kleinere afstand (circa 0,2 mm) moeten afstellen.
Heeft iemand dit probleem wel eens meegemaakt en hoe opgelost?
Reactie van bezoeker 'Frans C.', geïmporteerd van het oude forum:
Ik denk dat het kunststof nokje van je punten te ver afgesleten is.
Nieuwe punten verhelpt dat.
Reactie van bezoeker 'Rudy Seidel', geïmporteerd van het oude forum:
Mocht het niet aan een versleten nokje van de contactpunten liggen, dan misschien de boutgaten van de grondplaten iets ruimer maken zodat er meer stel mogelijkheden zijn.
Contactpunten afstand van 0,20 mm is echt te krap en het spul zal ook beroerd lopen.
Reactie van bezoeker 'Chris van Rooy', geïmporteerd van het oude forum:
Ik denk ook dat de nokjes te ver zijn afgesleten.
Of de motor beroerd loopt? ik denk dat dat nog wel meevalt, maar de laadtijd van de bobines wordt zo misschien wel erg lang.
Ze zullen warmer worden dat noodzakelijk i.v.m. de langere laadtijd.
of dit erg kritisch is weet ik niet.
Chris
Reactie van bezoeker 'Berend', geïmporteerd van het oude forum:
Je kan ook nog de centrale moer van de vervroeger gewichtjes losdraaien , en de speling naar 1 kant wegstellen. Daar kan je soms nog vele graden uit halen.
Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum:
Met het tijdstip kun je wel fommelen, dat komt wel goed, met de openingsafstand niet.
Chris
Reactie van bezoeker 'Peter', geïmporteerd van het oude forum:
Probleem heb ik opgelost door simpel weg de contactpunten te vernieuwen. De punten staan nu op de juiste afstand afgesteld en de ontstekeing staat op tijd.
Bedankt voor jullie hulp.
MvrBMW groeten
Peter