Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Overspuiten stuurschakelaar, zwarte lak die wel blijft zitten.
Reactie van bezoeker 'Martin ', geïmporteerd van het oude forum:

Ik ben mijn /5 aan het opknappen en als onderdeel daarvan heb ik de stuurhelften (waaraan handles etc zitten) overgespoten. Keurig ontvet, geschuurd etc. Spuitplamuur gebruikt, primer, zwarte lak en vernis. Alles van het merk Motip (spuitbussen). Tot mijn grote frustratie dondert de verf er met het eerste de beste tikje van af. :.( Het is aardig wat werk geweest dus...

Iemand een idee waar ik lak kan krijgen die wel blijft zitten? Heeft het materiaal er mee te maken? Of moet ik toch de gang naar poedercoater of autospuiterij maken?
Reply
Hoi Martin,

Ik heb hetzelfde gehad met het spuiten van een paar losse onderdelen voor mijn Steib LS-200 zijspan. Heb precies hetzelfde als jij gedaan, onvetten primer en dan meerdere laklagen ook alles met motip. Toen ik de beugels wilde vastzetten sprongen er stukken verf af ( ook al als je er gewoon zachtjes tegen tikkte ). Sindsdien gebruik ik gewoon spuiten bussen van Flexa ( voor binnen en buiten staat er op ) wat de levensduur is weet ik niet maar de verf blijft er in iedergeval wel opzitten ).
Reply
Reactie van bezoeker 'RenÈ', geïmporteerd van het oude forum:

Martin

Op de stuurschakelaars van mijn motor zit de (satijnglans) colormatic verf er al 10 jaar perfect op . Belangrijkste bij aluminium is de primer. De originele verf verwijderd met thinner (je kan ook glasparelen maar dan met een erg lage druk ca 2 a 3 bar max.). Daarna alles zo goed mogelijk opgeschhuurd met waterproof 300. Na het ontvetten met twee componenten wash primer gespoten. Hierna de zwarte verf . Alles zo dun mogelijk aangebracht (primer 10 % verdund). Vernislaag is niet nodig

Een goede verfzaak kan je perfect advies geven over de te gebruiken verf . ze kunnen ook de door jou gekozen verf in een spuitbus doe. Dat laat ik altijd doen bij De Wolf in Purmerend (ik weet niet waar jij woont)

Succes RenÈ
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)