Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
stationair toerental R80RT
Reactie van bezoeker 'Peter', geïmporteerd van het oude forum:

hoi,
bij mijn R80 als ik rij en laat mijn gas los blijft motor soms op verhoogd toerental lopen zo tussen de 1500 en 2000 t/m en als ik de koppeling even los laat in versnelling gaat hij terug naar 1100 toeren. gas kabels zijn nieuw en hebben genoeg speling en synchroon is ook goed. membramen zijn nieuw. enig idee waar ik moet gaan zoeken?

groetjes Peter
Reply
Lopen de gaskables wel knik vrij?
Kunnen de zuigers van de membraam wel goed naar beneden glijden (geen weerstand)
Reply
Quote:hoi,
bij mijn R80 als ik rij en laat mijn gas los blijft motor soms op verhoogd toerental lopen zo tussen de 1500 en 2000 t/m en als ik de koppeling even los laat in versnelling gaat hij terug naar 1100 toeren. gas kabels zijn nieuw en hebben genoeg speling en synchroon is ook goed. membramen zijn nieuw. enig idee waar ik moet gaan zoeken?

groetjes Peter
Hallo,

Als de motor van na 1981 is, dus met met electronische ontsteking, maar met mechanische vervroeger, dan is de laatste waarschijnlijk de boosdoener. In dit forum is reeds eerder dit punt uitgebreid behandeld. Op de foto zie je de geopende vervroeger. Bij mijn vervroeger zat er een braampje op de glijvlakken. Bij onze sponsor had ik nieuwe veertjes gekocht, maar deze waren te straf en de motor reageerde bokkig. Met een wetsteentje de glijvlakken glad gemaakt, nieuw vet en oude veertjes weer gemonteerd. Daarna geen spontane hoge toerentallen meer en soepel reageren op gas geven.

Succes,
Frans

[img]/import/photos/p24489s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'peter', geïmporteerd van het oude forum:

hoi,
de zuigers van de membramen heb ik droog gemonteerd misschien had ik er wat smeermiddel aan moeten doen. de kabels hebben nog speling tijdens het probleem dus die zijn goed. waarschijnlijk is het ook maar 1 carburator die niet goed werkt maar de welke weet ik niet

bedankt voor de reactie
groeten Peter
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)