Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Km teller R50/5 reinigen
Reactie van bezoeker 'Peter', geïmporteerd van het oude forum:

Mijn km teller van mijn R50/5 vertoont nogal wat vervuiling achter het glas, ik wil graag weten hoe ik e.e.a kan demonteren zonder beschadiging en alle draden los te maken.
Ik hoor graag jullie ervaringen
Reply
Mogelijk zit de electra met een soort stekkersysteem aan de achterkant van de teller met een schroefje vast. Als je die los maakt dan kun je de stekker van de teller ook lostrekken. Mogelijk kun je dan na het losnemen van de tellerkabel de KM teller van de motor afhalen . Dan kun je de tellerpartij uit het huis halen en de boel poetsen.
Reply
Reactie van bezoeker 'Koen', geïmporteerd van het oude forum:

Mijn vader heeft een keer zijn toerenteller laten repareren (naald gebroken). Volgens mij moet dan het glas er af want vanaf de achterkant kan het niet denk ik. Dus ook poetsen van achteraf is denk ik onmogelijk. Wel kun je de teller uit de koplamp halen en dan voorzichtig de chromen ring vanaf de achterzijde verwijderen met een schroevendraaier of zoiets, beetje bij beetje rondgaand. Dan kan het glas er af en gepoetst. Ik heb dat al een aantal keren gedaan bij een R45 toerentelller. Alleen het terugplaatsen van de chromen ring is lastig, je krijgt de ring erg slecht weer dicht gedrukt. Maar met een beetje siliconenkit is dat ook weer te verhelpen. Anders moet je je teller professioneel laten repareren, dat kan dus ook. De tip die ik eens gehoord heb van volgooien met wasbenzine ofzo iets en dan flink schuddden lijkt me wat link, je spoelt ook de smering van het binnenwerk weg.
Reply
Reactie van bezoeker 'Arrjen', geïmporteerd van het oude forum:

Nou, dat losslopen van die chromen ring is het moeilijkste niet; maar om het netjes te doen, zodanig dat de boel ook weer netjes in elkaar gezet kan worden is geen sinecure. Anders zou ik je adviseren de teller op te sturen naar casu-utrecht, prima bedrijf, dan kunnen ze hem meteen ook nakijken + ev. reviseren.

groet, Arjen
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)