Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
bougie kabels R80
Reactie van bezoeker 'peter', geïmporteerd van het oude forum:

hoi,
ik heb een xenon lampje geleend om even het ontstekings tijdstip te controleren en juist gezet. maar nu merk ik als ik de lamp op rechter cilinder zet dat het signaal regelmatig weg valt van mijn lamp en linkerkant heeft dat niet. nu op stationair toerental hoor ik niet veel verschil in draaien en ik denk als er echt een cilinder uitvalt dat je dat wel echt moet merken. ik meet met een multimeter een spanning gemeten aan buiten kant kabel van 0,3volt is er mischien nog een goede manier om de kabels te controleren? of toch maar best vervangen.
groetjes Peter

Reply
Reactie van bezoeker 'henry', geïmporteerd van het oude forum:

als je een bobine hebt met dubbele uitgang,moet je bij 1 van de 2 bougiekabels de clamp van je lamp omdraaien(bij jou dus de rechter). groet henry
Reply
Henry,
de juiste diagnose. En een typisch BMW gegeven. Goed dat je dit even signaleert, ik had het probleem niet eens door omdat ik het automtisch al ingecalculeerd had. Mooi dat jij dit signalert!
Egbert
Reply
Reactie van bezoeker 'henry', geïmporteerd van het oude forum:

Egbert,dit geld niet alleen voor bmw,maar voor alle motoren waarvan de bobines een dubbele uitgang hebben,o.a(japanse) viercilinders.bij de ene bougie springt de vonk over zoals het eigenlijk hoort van de middenelektrode naar massa elektrode,de andere vonkt net andersom dus van massa naar middenelektrode. groet henry
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)