Threads: 5,346
Reactie van bezoeker 'cor', geïmporteerd van het oude forum:
Hallo,
Ik ben sinds kort in het bezit van een BMW R75/6.
Ik heb dubbele remschijven voor, die er naar mijn mening goed uit zien.
Maar als ik rem ontzettend piepen, wat kan hier van de oorzaak zijn.
Ik hoop op een reactie.
Mvrg Cor
Reactie van bezoeker 'Ralf', geïmporteerd van het oude forum:
Nou, je hoop wordt beantwoord :-)
Piepen wordt meestal veroorzaakt doordat de remblokken iets trillen, als je er een lik kopervet achter smeert (tussen remblok en zuiger dus) moet het over zijn. Remblokken kunnen ook verglaasd zijn, als je ze dan iets opschuurt ben je daar ook vanaf.
In het ergste geval zit er geen remvoering meer op of is deze verbrokkeld/losgerot (heb ik ook gehad) en moet je er nieuwe blokken opzetten.
Reactie van bezoeker 'Harry', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi,
Ook bij mijn k75 heb ik de remblokken vervangen en kopervet op de blokken gedaan.Maar het piepen is nog steeds niet weg,het zij originele Bmw blokken dus daar kan het niet aan liggen.
Wat ik laatst hoorde is dat je de blokken iets aan de boven en onderkant schuin moet afvijlen hierdoor pakt het blok de slijt rand niet mee van de schijf.
Weet iemand of dit de oplossing is.
Op een droge weg zonder zand een paar keer hard remmen wil helpen om de schijf en de remblokken goed schoon te maken waardoor het piepen kan verdwijnen.
Reactie van bezoeker 'Ralf', geïmporteerd van het oude forum:
Blokken rondom afschuinen wil inderdaad ook nog wel eens helpen.
Reactie van bezoeker 'cor', geïmporteerd van het oude forum:
Hallo ,
Bedankt voor je reactie ik heb je raad opgevolgt, remblokken geschuurt en kopervet er achter gedaan en het piepen is inderdaad verdwenen.
bedankt..
Mvrg Cor