Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Remmen R 80 / R 100
Alles een beetje overzien en bepeinsd te hebben, denk ik dat het toch een kwestie van lucht is.
Dat druk opbouwen doe je toch in stilstand, dan drukken slingerende schijven de cilinders niet terug.
Het is onwaarschijnlijk dat de rubberen afdichtingen de zuigers zover terugtrekken dat er niet geremd kan worden.
Groeten,
Reyer Blankevoort R80 1985 met s-kuipje

Reply
Reactie van bezoeker 'henry', geïmporteerd van het oude forum:

ik ga er dus vanuit,zoals de vragensteller zelf ook aangeeft dat er wel goed ontlucht is,en de tips die ik aangaf werken wel,ik doe het zelf ook altijd op deze manier en het gevoel in de remhendel is goed hard met minimale vrije slag.ik bedoel het zijn simpele tips. en baat het niet ,schaad het niet.het is het proberen waard. henry
Reply
Henry

Een nacht over laten staan met ingeknepen remhandel (met kracht ingedrukt en met touw vast gezet) heeft volgens mij en anderen tot doel de luchtbelletjes in het systeen zo klein samen te persen dat ze door de smalle leidingen omhoog kunnen stijgen. Deze methode heb ik veelvuldig met succes toegepast na ontluchten met onvoldoende resultaat (zachte, sponzige rem)

Jouw versie van het terugtrekkende rubber zou ik niet willen onderschrijven.

Groeten,
Reyer Blankevoort R80 1985 met s-kuipje
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)