Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Olieverbruik K75
Reactie van bezoeker 'Gerard', geïmporteerd van het oude forum:

Ko, mijn K slurpte ook olie, dat vond ze gewoon lekker.
Sinds enige tijd veel minder door een gewijzigde parkeerwijze. Voor ik de motor uitzet laat ik `haar` nog even stationair draaien en hel ik de motor iets over naar rechts; dan zet ik de motor uit en wacht ik met nog steeds naar rechts overhellende motor voordat ik haar op de middenbok of zijstandaard zet. Ik ben nu al diverse keren voor nop met olie op pad geweest. Niet te ver overhellen want dan gaat het olieverbruik over in kuipgebruik.

Reply
Reactie van bezoeker 'wacowally', geïmporteerd van het oude forum:

ik heb een K75 rt van '94 met 98.000 km. Na 10.000 km. staat het oliepeil in het kijkglas tussen het bolletje en de maximum-lijn. Ik vervang de olie om de 10.000 km (castrol 10/40) Vanaf 6 a 7.000km begint het pijl te zakken en op 10.000 staat het peil op bovenvernoemd niveau. Nog even meegeven dat ik op gewestwegen een gemiddelde snelheid houd van max 90 km/h waar het mag en op de snelweg circa 130 km/h. motorgroet van een ouwe rot van 65 jaar.
Reply
Reactie van bezoeker 'Joost', geïmporteerd van het oude forum:

Die k van mij met zo'n 128dkm op de teller gebruikt echt helemaal GEEN olie! Ben ik wel blij om, is de eerst brommert die ik heb die niks gebruikt. (hiervoor verschillende jappen gehad die allemaal olie verbruikten)
En eerlijk gezegt, geen verbruik is beter (alleen al voor het gevoel)!!

Houdoe....
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)