Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
H stuk of toch maar tussenpot?
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:

De uitlaat-tussenpot van mijn R80 is stuk dus er moet een nieuwe komen.
Een alternatief zou kunnen zijn een Keihan H-stuk (RVS). De uitlaatdemping zou fors minder zijn of valt dit wel mee? Prijstechnisch maakt dit weinig uit. Het zal wel in gewicht schelen, dat wel. Aan de andere kant vind ik een RVS H-stuk best wel prijzig.
Reply
Reactie van bezoeker 'hans', geïmporteerd van het oude forum:

Gewoon de tussenpot. Ter bescherming even spuiten met grijze uitlatenverf. Gaat ie eeuwen mee.
Reply
Reactie van bezoeker 'eric', geïmporteerd van het oude forum:

Gewoon het H-stuk. je krijgt het geluid van de oudere series , en dat is toch echt het mooiste .Het gewicht is minder , het staat beter en de motor is op die plek beter schoon te houden.

eric, R80rt
Reply

Voordeel van een H Stuk. Kun je zelf maken. Goedkoper.
En 't geluid van die oude boxers vond ik nou niet om over naar huis te schrijven.
Reply
als je het geluid niet mooi vind....bezoek dan de oorarts eens. waarschijnlijk zit er iets in de weg, wat de mooie warme klanken tegen houd......;-)

die lompe pot ziet er niet uit en roest en scheurt, dus h erop, of zelf maken/ laten maken
Reply
Reactie van bezoeker 'bert', geïmporteerd van het oude forum:

Natuurlijk ga ik ook voor het mooie boxer-geluid. Waar kan ik zo een H-stuk laten maken en wat zijn dan de kosten ongeveer. Moet er ook nog wat aan de afstelling veranderd worden met het H-stuk, wie heeft de ervaring, graag een reactie. groet Bert
Reply

"h" erop? Je bedoelt "H" toch? Tenzij je zo'n 250 cc EENcylinder BMWtjew alias " luftpumpe" met twee uitlaten uit wil rusten vanwege de geweldige sound.
Aan mijn oren mankeert niets. Kwestie van smaak en daar valt niet over te twisten.
Reply
Reactie van bezoeker 'peterr45', geïmporteerd van het oude forum:

ja, idd H

in dit geval valt er idd niet over te twisten, is gewoon mooi ;-)
Reply
Reactie van bezoeker 'eric', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb mijn R80 rt met Keihan Rvs bochten , H-stuk en dempers.
aAn de afstelling hoefde ik niets te veranderen.
Reply
Ik heb een RVS-H-stuk, merk weet ik niet maar bevalt me prima. Mooi geluid, iets meer en iets zwaarder en goed schoon te houden.
Groeten,
Reyer Blankevoort R80 1985 met s-kuipje
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)