Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Olie Verbruik.
Hallo BMW,ers

Vraag wie kan mij vertellen wat het olie verbruik mag zijn van een R1100RT ?
Ik heb het idee dat de mijne nog al erg veel verbruikt .
Iemand vertelden mij dat 1liter op 2000/3000 niets aparts is.
ik vind het best veel!!!

Maar nou heb ik zelf ook zoon mooie R1100RT en die heb ik gelijk ververst en na een rit van 150/200 km staat het olie nivo op het pijlglas op half ???
Het olie filter zat ook al vol olie.
hij heeft er 850000 km gedraait kantoch nog geen olie zuiper zijn????
Reply
Reactie van bezoeker 'hahave', geïmporteerd van het oude forum:

Ik zou me vooreerst geen zorgen maken. Ik ben zelf in het bezit van een R850R waarvan het blok gelijk is aan die van jou m.u.v. de cilinderinhoud. Deze types staan er om bekend dat het oliepeil, gezien door het kijkglas, kan verschillen per keer. De eerste keer dat mij dit overkwam had ik hetzelfde idee als jou. Het blijkt achteraf dat er niets aan de had is, zolang het oliepeil maar niet zakt naar het onderste gedeelte van het kijkglas. Het is ook belangrijk om te weten dat de handleiding aangeeft dat het verschil tussen bovenkant en onderkant peilglas niet meer is dan een halve liter. Je zult merken dat het oliepeil vaak niet verder zakt dan het midden van het kijkglas. Kortom: ik zou het eerst nog even aanzien alvorens me druk te maken met de wetenschap dat door de band genomen deze motoren geen oleizuipers zijn.
Reply
Quote:Ik zou me vooreerst geen zorgen maken. Ik ben zelf in het bezit van een R850R waarvan het blok gelijk is aan die van jou m.u.v. de cilinderinhoud. Deze types staan er om bekend dat het oliepeil, gezien door het kijkglas, kan verschillen per keer. De eerste keer dat mij dit overkwam had ik hetzelfde idee als jou. Het blijkt achteraf dat er niets aan de had is, zolang het oliepeil maar niet zakt naar het onderste gedeelte van het kijkglas. Het is ook belangrijk om te weten dat de handleiding aangeeft dat het verschil tussen bovenkant en onderkant peilglas niet meer is dan een halve liter. Je zult merken dat het oliepeil vaak niet verder zakt dan het midden van het kijkglas. Kortom: ik zou het eerst nog even aanzien alvorens me druk te maken met de wetenschap dat door de band genomen deze motoren geen oleizuipers zijn.
Dankje voor je advies
Ik hoop van harte dat het zo is,ik zal het wel even aan kijken.
Binnen kort heb ik een toer wiekend van een dikke 1500 Km dan zal ik wel weten wat de motor aan olie verbruik.
Reply
Reactie van bezoeker 'philip', geïmporteerd van het oude forum:

na 850.000 km mag een motor toch al wat olie verbruiken hÈ.

groeten,

philip
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)