Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
warmlopen van motor BMW K 100 1983
Hallo,
Ik rijd momenteel met een BMW K 100 model 1983,waarvan telkens als ik ga rijden het lampje van de temperatuur van het water blijft branden.Toch blijft het waterpeil op maximum staan. Je voelt ook dat de motor abnormaal veel hitte afgeeft. Kunnen jullie mij daarin helpen of een antwoord op geven?
Bij voorbaat dank en vriendelijke groeten,
Guido Vanheeswijck
Reply
bekijk de thermostaatklep eens. Als die blijft hangen kan de koelvloeistof niet rondgaan en dan wordt het ook niet voldoende afgekoeld.
Succes,
Egbert
Reply
Reactie van bezoeker 'Marcel', geïmporteerd van het oude forum:

Draait de fantilator vlak voordat het lampje aanspringt?
Dit kun je duidelijk horen...
Zo niet kan is deze defect, of de zekering hiervan.
Reply
Reactie van bezoeker 'JOP', geïmporteerd van het oude forum:

Het waterpeil in het tankje naast de batterij is slechts een overstroomvat. Het zegt niets over de hoeveelheid koelvloeistof in het koelsysteem. Als het systeem vrij is van storingen stroomt er bij warme motor koelvloeistof in het tankje. Wanneer de motor afkoelt stroomt er koelvloeistof terug in het blok en zakt het peil weer.

Als het niveau in het tankje constant blijft is er iets niet okÈ, bij mijn K100 was de slang die de radiator verbindt met het tankje lek. Het rechter "kneepad" moet er dan uit, zo kun je erbij. Ook direct controleren of de radiator wel vol zit.

K100RS - R80
Reply
Reactie van bezoeker 'jop', geïmporteerd van het oude forum:

Nog een mogelijkheid: teveel glycol in het koelwater. Je kunt eens proberen het systeem af te tappen en te vullen met water. Als ie dan wel goed blijft heeft dat de oorzaak. Hoewel ik zelf met een 50% glycol middel rijdt en zelfs met 230 km/h (autobahn fun) geen problemen kreeg. Indien hier de oorzaak ligt is het probleem alleen in de zomer aanwezig.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)