Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
zekeringkast
Reactie van bezoeker 'Martin ', geïmporteerd van het oude forum:

Met het risico boze reacties te krijgen (maar heb ook een BMW en reageer genoeg op anders BMW items), ik heb een electronicavraag mbt mijn Honda CB Four. De zekeringkast heeft 3 glaszekeringen. Met de jaren neemt de overgangsweerstand toe waardoor de kast te heet wordt en smelt. Met een beetje pech het soldeer in de zekering zelf ook. Ik rijd al jaren zonder afdekkapje (kan omdat er een zijkap overheen zit) maar ideaal vind ik dit niet. Ben dus al jaren op zoek naar een " moderne" zekeringkast met plastic zekeringen die je ook in BMW's en moderne auto's hebt. Probleem is de omvang, de kasten die ik tot dusver heb gezien zijn te hoog en passen niet in onder de zijkap. Iemand een suggestie waar ik andere zekeringkasten kan krijgen. Of kan ik zwevende zekeringen gebruiken?
Reply
Reactie van bezoeker 'Kees Rozemond', geïmporteerd van het oude forum:

Dag Martin,

o.a. verkrijgbaar bij
www.conrad.nl

Auto-elektronica->
Autozekeringhouders->
SPECIALE VEILIGHIEDSBEH.
(voor 8 platte zekeringen)

Met vriendelije groet,
Kees
Reply
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:

Elke automaterialenzaak heeft wel zekeringkastjes in huis oftewel te bestellen. Met twee/drie/vier etc zekeringen in ÈÈn huisje. Porseleinen zekeringen of steek.
Hou het (nieuwe) kastje vettig om corrosie en dus overgangsweerstanden geen kans te geven. Een oud zekeringkastje doorsolderen kan ook maar door de oude corrosie niet goed schoon te krijgen is mijn ervaring.
Je zou ook die waterdichte (losse) steekzekeringhouders kunnen overwegen.
gr marcel
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)