Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Synchroniseren lukt niet
#11
hee, leuk, ik heb ene tijd een gt500 gehad, model met schijfrem aan voorwiel, de oudere (cobra?) had een trommel.

was mijn eerste motor, gekocht in hoop onderdelen, leuk en sterk apparaat.

succes ermee

grt, peter v oossanen
Reply
#12
Reactie van bezoeker 'hansl', geïmporteerd van het oude forum:

Ik had ooit mijn carburateurs (R75/5) gereviseerd, maar was ÈÈn ding "vergeten" (lees...luiheid): de afdichtrubbertjes van het asje van de vlinderklep. Nou, ik kon synchroniseren wat ik wilde, maar het lukte niet om de zaak goed te krijgen. Tot ik dus de carburateurs weer open maakte, en nu dus wËl die vlinderklep demonteerde en de rubbers (wat er van over was) verving.
Resultaat: Reeds bij de standaardafstelling liep hij beter dan ooit......

Is maar een tip.
Reply
#13
Voor Peterr45,
Ik heb een T500 van 1970, 1971 en van 1972 en twee T350 soesjes van 1969 en 1970. Verder een GT250 X7. Daarnaast een Suzuki GSx1100Ef en een Bmw R100RT. Daarnaast dan nog 5 suzuki FZ50 brommers......allemaal een beetje uit de hand gelopen hobby. Maar wel veel van mijn oude motoren uit mijn jeugd terug......
Reply
#14
Voor Hansl, bedankt voor de tip. Ik heb niets kunnen doen ann de beemer, want de regen brak hier los. Ik verwacht mijn ultrasoon pas volgende week. Ik stel het dus maar uit. Ik haal ze uit elkaar en bestel alles gelijk nieuw inclusief de lagers van de tuimelaars. Ik vond de laatste keer 4 losse naaldjes in het carterdeksel. De pakking daarvan heb ik vervangen , maar lekt weer als een gek. Nieuwe pakking, zucht......toch maar met hylomar vastzetten.....
Reply
#15
Vandaag even geprobeerd te synchroniseren. Gewoon uitgegaan van de basis. Staat nu aardig gelijk. Maar is niet gelijk te krijgen buiten stationiar draaien. Ultrasoon nog niet binnen, dus wordt weer vervolgd....
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)