Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Olie verwijderen
Reactie van bezoeker 'Johan', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi,
Weet er iemand het idelale middel om motorolie van het blok en kader te verwijderen. Ik dacht aan remmenreiniger, maar is dat goedje niet te agressief?
Alvast bedankt voor de tips.
Reply
Hallo,

Ontvetter van de Wibra (Dasty)

groeten,

Bep van Malde
Reply
Reactie van bezoeker 'peterr45', geïmporteerd van het oude forum:

kader ?

SPREEK HOLLANDS!!
Reply
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:

Remmenreiniger verdampt erg snel en je hebt er veel van nodig Èn het is prijzig.
Inderdaad, die ontvetter gaat prima. Je zou ook diesel kunnen gebruiken en bij een wasbox kunnen schoonspuiten. Ben je gelijk (en milieuvriendelijk) van je troep af. Voorzichtig met de hogedruk reiniger.
Reply
Reactie van bezoeker 'Nico', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:kader ?

SPREEK HOLLANDS!!
Nou, nou. Het wordt hier steeds onsympathieker. Wat is er mis met kader. Frame is Engels. Een beetje begrip graag voor onze Belgische vrienden.
Reply
Quote:kader ?

SPREEK HOLLANDS!!
Wie moet Nederlands leren, Nederlandser kan het niet.
Kader betekend volgens Kramer woordenboek Framework, dus!!!!!!!

In het verleden gebruikte ik wel eens een sopje Dreft en daarna de hogendrukspuit.
Misschien heeft een garage in de buurt een goed vet/olie oplossend middel.
Succes.

Groetend Ron
Reply

ook al is kader volgens jullie misschien duidelijk, lijkt me weinig sprekend gebruik, dus gewoon frame !

Sommige zaken plaatst men binnen een kader, een motor heeft een FRAME!!!

in mijn tienertijd was er een hardrock band die een album had; 'spreak english or die'

duidelijk toch ;-) ?
Reply

sorry, 'speak' uiteraard......
Reply
Peter,
het is helemaal duidelijk.
En ik hou van de Vlaamse benadering om zoveel mogelijk "pure", lees niet-buitenlandse, woorden te gebruiken. Van mij mag men ook over raam of raamwerk spreken (germanisme). Als je elkaar wilt begrijpen spreek je elke taal, als je een taal(gebruik) niet wilt begrijpen kan je het jezelf lastiger maken dan nodig is.
Nogmaals, dit is slechts mijn persoonlijke opvatting, bovendien uitsluitend over deze reactie van jou, het zegt wat mij betreft niets over jouzelf, alleen over hoe je hiermee omgaat.
Groeten,
Egbert
Reply
Reactie van bezoeker 'henry', geïmporteerd van het oude forum:

lampolie werkt ook zeer goed en het is ook nog reukloos dus geen stank in de werkplaats zoals je die wel hebt van diesel of wasbenzine. groet henry
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)