Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
bmw op gas ??
Graag wil ik nog wel coorigeren dat lpg de minst vervuilende brandstof is, laten we het maar juist benoemen. en dus niet de schoonste..

grt, peter v oossanen
Reply
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:

Ik ben ook van mening dat een lpg installatie een veiligere installatie is dan benzine. Een lpg tank is gewoon sterker dan een benzinetank. TNO heeft al diverse testen uitgevoerd op LPG tanks, waaronder vervorming en bij hoge temperaturen.
Scheurt nooit open en heeft een automatische afsluiter.
Het extra gewicht is wel een nadeel.
Blijf proberen, ben benieuwd naar je resultaten.
Via google vond ik bij prins gasinstallaties een motor demonstratie mÈt lpg op de plek van een topkoffer. Het bedrijfsleven gaat zich ook interesseren lijkt mij.
Reply
tank is idd zeer veilig, worden bizar getest. echter de grote boem, in de montblanc tunnel was door lpg......vele tunnels in oostenrijk mag je niet in met lpg, niet voor niets.

Verders vervalt nog steeds bij veel merken de garantie op de motor na inbouw lpg, ook niet voor niets.

Reply
Reactie van bezoeker 'VolvoPiet', geïmporteerd van het oude forum:

De garantie die vervalt op de motor wordt meestal overgenomen door de producent van de LPG installatie.

Reden dat men de garantie laat vervallen ligt meestal in het feit dat autofabrikanten niet in de welles/nietes discussie willen belanden als er problemen zijn. (En daar kan ik inkomen als liefhebber van LPG.) Niet in het feit dat het slecht is voor een motor.

Valt mij wel op dat hier continue minder positieve reacties op LPG komen van mensen die refereren aan lectuur uit de jaren 80 of het hebben over installaties van 15-20 jaar oud. G3 bestaat ook al meer als 10 jaar hoor en is dus ook niet iets nieuws.

Als LPG zo slecht zou voldoen waarom rijden de Volvo's V70 of vroeger de 850's van de KLPD dan ook op LPG. Als ze er uit gaan hebben ze meestal km-standen van meer als 300.000. In jullie wereld zouden ze gelijk met diesels moeten gaan rijden.

Reply
lijkt me inderdaad beter ja, die diesel, blijft tenslotte de betrouwbaarste krachtbron, iets wat hun wel aanstaat denk ik. En volvo gebruikt heeeeeel goede diesel!

grt, peter
Reply

Maar dan mijn vraag aan Peterr45

Als die Volvo diesels dan zo goed zijn, warom wordt er door de klpd dan al jaren gekozen voor Volvo's op gas. Dat laatste bevalt schijnbaar beter.
Reply
Hallo,

Dit zal milieutechnische redenen hebben, misschien net zo een project als de stads bussen ?
Reply
Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum:

Peter45 is ogenschijnlijk geen voorstander van LPG.
Dat is zijn goed recht maar zijn argumenten zijn gebaseerd op vooroordelen.
Duizenden mensen rijden LPG ikzelf ook, ik ken geen mensen die er ontevreden over zijn, in tegendeel.
Gas is om op te koken, dat is misschien wel het geval op aardgas in Nederland en Duitsland, maar ik zou ze niet graag de kost geven die ergens anders op koken.
ik vind een motor op LPG ook een beetje overdone, maar moet op zich wel kunnen.

Dat van die tunnel is onzin, je mag er gewoon in, mits leeg.
Kanaaltunnel Idem.

Gegoogeld:
In maart 1999 vloog een vrachtwagen in het midden van de 11,6 kilometer lange tunnel in brand. De meesten van de 39 slachtoffers zijn in hun auto gestikt in de giftige rook. Uit technisch onderzoek is gebleken dat een smeulende peuk in de met margarine geladen truck de brand heeft veroorzaakt.

Degrave vindt zichzelf onschuldig. De Belg dacht destijds dat de motor van zijn koelinstallatie haperde. De ervaren trucker stopte zijn wagen en stapte uit. Even later ontplofte de truck.

De Franse justitie verwijt de chauffeur dat hij op de rijweg stopte en niet in een niet parkeerde of doorreed naar een
parkeerplaats net buiten de tunnel.

Chris

Reply

Hallo Peterr45,

Door mijn werk heb ik wat meer achtergrondinfo over waarom de KLPD op Volvo's op gas rijden.

De hoofdredenen zijn dat zij sneller accellereren alsmede dat het gehele kostenplaatje bij zeer hoge km-standen aanmerkelijk goedkoper is al dezelfde auto met dieselmotor. Dus in het geheel geen milieuplaatje.

Helaas baseer jij je mening op gevoelsmatige gronden want tot op het heden kan ik geen enkele reden vinden welke jij onderbouwt met feiten.
Reply
beste forum leden.
Mijn vraag was hoe kan ik een bmw 2 klepper 1000cc bj.1971 op lpg laten lopen.
Volgens mij dwalen we een klein beetje af,ik wil hem namelijk niet ombouwen naar een diesel.Dit is namelijk zonder meer niet mogelijk.
Ja toch niet dan.

groeten Frans Mulder
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)