Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
K75 uitlaat ploft
Reactie van bezoeker 'Wim', geïmporteerd van het oude forum:

Af en toe komt er een flinke knal/plof uit de uitlaat. Nu heb ik op internet al op verschillende forums gelezen dat dit niet ongebruikelijk is voor een K75, maar het blijft wennen. Het komt door de verzamelde benzine in de uitlaat wat tot ontbranding komt. Nu denk ik er aan om een klein gaatje te boren in het diepste punt van de uitlaat, waardoor de bezine zich niet kan verzamelen. Is dit verstandig of sla ik de plank nu finaal mis? Het zal wellicht iest meer geluid geven, maar als ik denk aan een gaatje van ongeveer 2 mm valt dit misschien mee. Wie kan mij adviseren?

M.v.g.
Wim
Reply
Wim,

Is de uitlaat misschien lek, want dat geeft ook dezelfde klacht.

Richard
Reply
Reactie van bezoeker 'Wim', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Richard,

Nee, de uitlaat is niet lek. Dat er bezine in de uitlaat achter blijft is wel duidelijk waarneembaar. Als de motor een tijdje gereden heeft zonder te plofffen, dan ruikt het naar benzine in de garage. Als de motorvlak voor het stallen nog heeft geploft dan ruik je niets.

M.v.g.
Wim
Reply
Reactie van bezoeker 'peter v oosanen', geïmporteerd van het oude forum:

loopt hij dan niet veels te rijk, als er nog brandbaar mengsel in de uitlaat verzameld ?
Reply
Wim,

1 cilinder een slechte bougie,

of een injector die slecht is.

Richard
Reply
Reactie van bezoeker 'peter', geïmporteerd van het oude forum:

beste,

ik rij nou al 7 jaar met een K75RT van bj 1990 en buiten een beetje zwak ploffen in de uitlaat heb ik nog niks gemerkt. dus ik denk dat er iets fout zit bij jouw fiets.
mischien het schakelaartje dat op de injectie gasklep zit.
mischien toch even naar de garage.
groetjes
Peter
Reply
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:

Is het niet zo dat de injectie zichzelf helemaal afkoppeld als het gas wordt losgelaten?
Wellicht valse lucht via het inlaatgedeelte? Bij auto's helpt het wel eens als je mengsel wat rijker zet, klinkt gek maar het werkt wel.
Zou een injector nadruppelen? Injectieclaener in de tank wil dan wel eens probleem verhelpen.
succes
Reply
Reactie van bezoeker 'Piet', geïmporteerd van het oude forum:

Allebei mijn K 75's ploften. De 2e, nieuw gekocht in 1996 deed het al vanaf dat ie nieuw was. gtz Piet
Reply
Reactie van bezoeker 'dick', geïmporteerd van het oude forum:

Ploffende uitlaat is in de meeste gevallen een lekke uitlaat.
Zoek maar eens naar scheurtjes in de lasverbindingen.
Zij met het blote oog nauwlijks waarneembaar.
Lucht er op en lekzoekspray en je hebt de scheurtjes zo gevonden.
Succes Dick
Reply
Reactie van bezoeker 'Rinus', geïmporteerd van het oude forum:

Heeft je gaskabel voldoende vrije slag? Als je langzaam het gas dicht draait moet je de schakelaar die de injectie uitschakeld bij (Als ik het goed heb) meer dan 2000 toeren kunnen horen klikken. Zoniet, schakelaar defect of te weinig speling in je gaskabel ? Beetje knallen zal hij altijd doen maar mag natuurlijk niet te gek worden.

Succes.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)