Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
uitdraaien remtrommels
Reactie van bezoeker 'J', geïmporteerd van het oude forum:

Heeft er op dit forum iemand ervaring met het uitdraaien van een achterremtrommel van een BMW (spaak) wiel?

Mij werd onlangs een "goed" achterwiel aangeboden, met inderdaad een goede meenemer, maar een gegroefde remtrommel. Ik heb hem maar laten lopen want volgens mij zit er niet veel ijzeren voering in een BMW trommel. Zijn er mensen die wel met succes trommels hebben laten uitdraaien voor BMW?

groet,
J
Reply
J¯rgen ,

het uitdraaien is niet een probleem, maar wel het vinden van een draaibank waar het wiel in kan.

Meestal voor deze klus moet je alleen de naaf aanbieden. Daarna moet je het wiel gaat spaken.

Richard
Reply
Reactie van bezoeker 'J¯rgen', geïmporteerd van het oude forum:

Het uitdraaien van het wiel is het probleem niet. In Alkmaar zit de Fa. Leeuwenkamp en van Langen en die doet dit soort klussen, zij maken ook overmaatse remvoeringen. Alleen draaien ze die op maat met de remankerplaat in de draaibank. Benieuwd of ze dat ook met een hele cardan kunnen doen.

Maar op de binnenkant van een bmw naaf staat altijd een maximummaat gegoten, daarboven is hij volgens meneer BMW niet sterk genoeg meer. Dat is een van de redenen dat ik de naaf van een BMW niet durf uit te laten draaien.
Reply
Reactie van bezoeker 'Arjen', geïmporteerd van het oude forum:

Heb ooit remtrommel laten afdraaien van spaakwiel voor van /5 bij Missot in Amsterdam. Gaat prima!

Groet Arjen
Reply
Reactie van bezoeker 'arnold', geïmporteerd van het oude forum:

af bdraaien moet uitdraaien zijn een wezenlijk verschil!
Reply
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:

Een achterwielrem hoeft nauwelijks wat te doen, waarom zou je veel moeite doen.
Een gegroefde trommel zal toch ook wel remmen?
Reply
Reactie van bezoeker 'J¯rgen', geïmporteerd van het oude forum:

De betreffende motor is een /5 met een trommel voor, dan heb je graag dat de achterrem ook goed mee doet.
Reply
En een trommel die gegroefd is kan vastslaan als de remvoering ook al niet toppie meer is.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)