Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
choke monteren
Reactie van bezoeker 'frank bouwmeester', geïmporteerd van het oude forum:

Is er iemand die mij duidelijk kan maken hoe de chokeschuif gemonteerd moet worden.rnHet gaat om een bing CV van een R100rs. Na het ultrasoon reinigen zijn de choke onderdeeltjes toch door elkaar geraakt. Op de asjes staan een L en een R ingeslagen ik neem aan dat hiermee de linker en de rechter carburateur bedoeld wordt?rnAlvast bedankt.rnFrankrn
Reply
Reactie van bezoeker 'Bep van Malde', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo,

Ik heb dit voor eigen gebruik ooit ergens vandaan geknipt,sorry dat ik de hyperlink niet meer weet ,alle credits gaan natuurlijk naar de eigenaar van dit stukje

This R75/5 customer was complaining of poor cold starting. I found his choke valves installed on the wrong carbs. The choke valve is labeled R for right and L for left. They must be installed on the correct carb, right or left, as you're sitting on the bike. There is also a dot on the shaft of the valve which must point toward the lever that's installed on the shaft.

Groeten ,

Bep
Reply

opnieuw de afbeelding
Reply

ik geef het op.
Reply

website gevonden

http://www.beemershop.com/mistakes.html

Groeten

Bep
Reply

Bedankt, precies wat ik zocht.rnGroet Frank
Reply

Beste Bep,
als ik de schuif monteer zoals op de foto (zie verwijzing hierboven)en dan het geheel omdraai zodat ik de punt op de steel kan zien, dan wijst de punt op de foto naar boven en de punt op mijn steel naar beneden? Wat te doen? Weet jij het of iemand anders.
Groet, Frank
Reply
Reactie van bezoeker 'Bep', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo,rnrnAls je motor goed start en loopt met de choke erop ,moet je er vooral niets aan veraderen ,waarschijlijk is het schijfje ooit los geweest om het eventuele O-ringetje erachter te vernieuwen ,en is vervolgens het asje t.o.v. het schijfje 180 graden verdraaid gemonteerd (het zit meen ik me te herinneren slechts met een paar centerpuntjes gemonteerd).rnrnGroeten,rnrnBep van Malde
Reply
Reactie van bezoeker 'Bep', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo,

Voor als je nog wat te lezen wil hebben.
Ongeveer op de helft v/d bladzijde staat het stukje over de startcarburateur
http://home.jps.net/~snowbum/bingcv.htm

Groeten
Bep van Malde
Reply

Bep bedankt , BMW doet het weer. dit is mijn achtste bedankje maar ik krijg het niet voor elkaar op het forum, Frank
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)