Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
benzine gebruik R850R
Reactie van bezoeker 'w flippo', geïmporteerd van het oude forum:

ik ben sinds kort in het bezit van een R850R uit1995 maar het gebruik lijkt mij wat hoog 1 op 11 wat kan de oorzaak wezen of is dit noormaal gebruik?alvast bedankt voor de moeite.
Reply
Reactie van bezoeker 'Rob Schoonbeek', geïmporteerd van het oude forum:

Nee, dat is veel te hoog. Zelf rij ik op een R 1100R ('96) en verbruik gem 1:18 (ik rij redelijk beschaafd).
Er kunnen meerdere dingen aan de hand zijn.

**Hoe lang heb je de motor?
**Maakt de motor een vreemd geluid?
**Heb je een hoog olieverbruik? (slijtage)
**Wanneer voor het laatst goed afgesteld, gesynchroniseerd en nieuwe bougies, etc?

Zelf heb ik Brisk bougies die 3000 km geleden al vervangen hadden moeten worden (max 10.000 km), maar desondanks nog steeds geen hoger verbruik dan eerder.

Er moet dus wel iets mis zijn met jouw machine, maar ik ben geen monteur, dus wat het uiteindelijk is?
Je kunt je vraag ook uitzetten op BMWGSCLUB, weliwaar heb je geen GS, maar motorisch zijn de motoren wel verwant en daar is een behoorlijke expertise.

Wacht je reactie wel af.

Groet,

Rob
Reply
Reactie van bezoeker 'Louis P.V.M. van Rijn', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Rob,

Uit m'n Volvo tijd herinner ik me het volgende.
De Motronic 2.2 (waarschijnlijk in jouw fiets) heeft een aantal test sensoren. Als er een signaal niet klopt met wat ie verwacht gaat de motronic 2.2 over op een noodloop programma. De ontsteking woordt achteruitgezet, het mengsel rijker etc. Zo krijg je dus een goedlopende zwakkere motor die zich zelf inwendig beschermd maar een ongunstig verbruik heeft. Omdat je de motor maar kort hebt ken je het echte vermogen van de machine nog niet. Laat bij een BMW dealer de motronic resetten. (en de ontbrekende draad/kontakt opsporen anders gaat ie weer in de noodloop) Je zal versteld staan van de pit in de machine.