Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
r80/7
Reactie van bezoeker 'aschwin', geïmporteerd van het oude forum:

hallo ik wil mijn tank en spartborden over spuiten en mijn motor is nu rood maar wat is de orginele ral kleur?en waar kan ik plak biesen kopen?of is er iemand die het voor mij kan spuiten en biesen voor een redelijke prijs?het gaat alleen om de tank en voor spartbord.
Reply
Reactie van bezoeker 'bob', geïmporteerd van het oude forum:

Het zijn geen RAL kleuren die BMW gebruikt, met uitzondering van Cremewit [RAL 9001] en Diep zwart [RAL 9005].rnHet gaat om een specifieke BMW kleur. Meestal staat de code op onder het zadel op het achterspatbord. In jouw geval vermoed ik 031 / 531 [types vanaf 1977]. Of 174 [vanaf 1985, of 201 [vanaf 1986].rnrnBiezen kun je laten maken bij zo'n letter/sticker winkel waar ze die op jouw instructies op maat vervaardigen. Ook zou je eea naar Theo Terwel kunnen opsturen, die doet het met de hand, is zeker op de tank wel zo mooi. Kost wel wat meer natuurlijk. Het verdient overigens aanbeveling om na het biezen nog een transparante laklaag aan te brengen ter bescherming.
Reply
Reactie van bezoeker 'patrick', geïmporteerd van het oude forum:

ik had op mijn 60/5 plak biezen die waren door de jaren heen los gaan zitten zag niet uit.ik heb ook alles door theo terwel laten spuiten en de biezen laten zetten.is perfekt af nu.groetjes patrick.
Reply
Reactie van bezoeker 'Wim', geïmporteerd van het oude forum:

Biezen maken kun je ook zelf. Twee banen plakband plakken op de gewenste afstand van elkaar plakken. rnBies spuiten in de kleur van je voorkeur met een air-bruce (goed geschreven??). Plakband verwijderen en licht opschuren met heel fijn schuurpapier. Onderdeel verder helemaal afwerken met een of twee of drie lagen blanke lak. Nadeel van dit systeem is dat de biezen er iets bovenop komen liggen. rnOm de bies precies even breed te houden kun je een plakband van de juiste breedte plakken op de plaats waar de bies moet komen. Aan beide zijde plak je dan afplakband tegen deze aan. Daarna eerste plakband, de bies, verwijderen en je hebt een perfect model voor een bies. rn
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)