Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
afstelgegevens klepspeling r80rt
Reactie van bezoeker 'H. Porteners', geïmporteerd van het oude forum:

Wie kan mij de afstelgegevens voor de in- en uitlaatklepspeling van mijn R80RT, bjr1980 doorgeven?
Reply
Reactie van bezoeker 'mark', geïmporteerd van het oude forum:

inlaat 0.15 uitlaat 0.20
Reply
Reactie van bezoeker 'robbert', geïmporteerd van het oude forum:

Volgens mijn boekje, inlaat 0.10, uitlaat 0.20 mm
Ik pas dat al 90.000 km toe. rnIk heb ergens (maar waar) gelezen dat je 0.02 mm naast deze waarden kunt gaan zitten. Zet je de kleppen strak (resp 0.08 en 0.18) dan wordt de kop wat stiller, maar in mijn geval heter (bougie werd wit). Da;s niet goed en daarom houd ik me aan de voorgeschreven .10 en .20 en ga liever iets te ruim zitten.
Reply
Reactie van bezoeker 'Maurice', geïmporteerd van het oude forum:

0,10 / 0,20. 0,10 / 0,15. Wie zal het zeggen.rnIn het originele handleidingboekje van de R65 staat bijvoorbeeld 0,10 / 0,15.rnen 0,15 / 0,25 (iets ruimere waarden om het inzakken van een nieuwe koppakking in de eerste kilometers te compenseren zonder dat de klepspeling gevaarlijk klein wordt) rnIn het Peters handboek staat echter 0,10 / 0,20 als regulier waarde. Mmmmmm. Daar word ik niet wijzer van. Wel van het feit dat mijn BMW bij de waarden van 0,10 / 0,20 mm een soort van "Carillion" wordt. Het kleptikken is dat behoorlijk!rnOp 0,10 voor de inlaat en 0,15 voor de uitlaat loopt hij het beste. En jawel:rnHet maakt nogal wat uit met hoeveel gevoel je hem stelt. Ik stel ze altijd zodanig dat ik met wat aan de tuimelaar trekken (bij de klep), het voelermaatje net niet knik bij heen en weer schuiven. Zo is de speling netjes uit alle bewegende punten gehaald, en werk je met de eigenlijke speling die ervoor st··t. rnEen klep heb ik nog nooit verbrand, en de motor loopt prima.rnrnrnGroetjesrnMaurice
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)