Threads: 5,346
Reactie van bezoeker 'Theoslothouber', geïmporteerd van het oude forum:
Ik heb net een schitterende K1 gekocht. Ik merkte kortelings, nadat ik de motor beter was gaan begrijpen, dat de rem achter wat hort en stoot bij remmen. De schijf (lijkt) niet krom te zijn. Weet iemand waar dit door komt?
Reactie van bezoeker 'Arie', geïmporteerd van het oude forum:
Misschien is de vorige eigenaar wat kwistig met de silicone spuit in de weer geweest.rnrnDus eerst de schijf maar eens goed met remmenreiniger schoonmaken.rnrnsuc6 @rie
Reactie van bezoeker 'Willem', geïmporteerd van het oude forum:
Ik heb een vergelijkbaar verschijnsel gehad bij mijn toenmalige K75S. De schijf bleek niet zozeer krom ("slingeren") te zijn, maar dikteverschillen te hebben. Hoe dat ontsaat kan ik zo niet ÈÈn, twee, drie waterdicht verklaren. Mogelijk zachtere en hardere delen in de omtrek van de schijf? Lijkt me sterk, maar ik denk hier wel in eerste instantie aan.
Willem
Reactie van bezoeker 'Bert', geïmporteerd van het oude forum:
Komt regelmatig voor dat de schijf is gaan roesten tijdens de opslag in de winter op het punt waar de remblokken zich bevinden. Rest van de schijf ventileert dan goed maar tussen de schijf en de blokken blijft het vochtig.
Het is lastig te zien maar zoek maar eens op de schijf naar een doffe vlek die lijkt op je remblokken (kleine zwarte stippen op je schijf.)
Ook als je er met je hand over heen gaat voel je het niet. Je merkt het alleen tijdens het remmen.
Duurt vele km voordat het er weer uit is. Mocht er dus nog garantie op de motor zitten dan zou ik om een andere schijf vragen.
In het vervolg is het verstandig om tijdens de winterperiode af en toe het wiel te verdraaien.