Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
bmw r100rt restaureren
Reactie van bezoeker 'hansl', geïmporteerd van het oude forum:

Koop dat werkplaatshandboek nu eens. Of houd je ons hier voor het lapje?
Reply
Reactie van bezoeker 'frits', geïmporteerd van het oude forum:

Ik zou alles demonteren,frits
Reply
Reactie van bezoeker 'Arno', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Koop dat werkplaatshandboek nu eens. Of houd je ons hier voor het lapje?
Mee eens. Een kleine tip om onnodige schade te voorkomen. rnrnEen motor demonteer je van binnen naar buiten. Blok en bak eerst er uit. Op die manier kun je het rijwiel gedeelte goed fixeren en lekker sleutelen. Opbouwen gaat juist andersom, om dezelfde reden.

p.s. ik dacht dat het makkelijker was geworden om een bericht te plaatsen. Als dit verschijnt, dan is het na de vierde poging!
Reply
Reactie van bezoeker 'Rein', geïmporteerd van het oude forum:

Sorry hoor. Ik wil niemand kwetsen, maar ik erger mij aan dit item, wat door Hennie is geactiveerd. Als je niet weet of je al dan niet de cilinders moet verwijderen om het blok uit het frame te halen, kun je beter stoppen. Voor een restauratie moet je toch wel enige kennis in huis hebben. Ik zou voor geen geld ook maar 1000 meter op de door Hennie"gerestaureerde" BMW willen rijden. Het leven is veel te mooi. Hennie ga met zaken bezig, waar je wel verstand van hebt. Mogelijk heb jij veel andere kwaliteiten, maar als je een item begint met.: Ik heb dat en dat aangeschaft en wil dat restaureren en toen.......Sorry. Ik zie liever meer serieuze zaken op dit forum. rnrnVr. gr. Rein.
Reply
Reactie van bezoeker 'Ab', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:heel enthousiast een r100rt gekocht om te restaureren, maar nu?
die vraag had je jezelf VOOR de koop moeten stellen !
Reply
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Henny,
mijn eerste gedachte was: hij speelt met mijn voeten of hij is super onwetend. Als het eerste waar is dan is mijn inbreng overbodig, als het tweede waar is dan heb je er wellicht iets aan als je verder leest.
Zoals al een paar keer gezegd: begin met een WPH te kopen. Peters, Haynes, Bucheli, een WPH helpt. Peters is prima en kan je kopen bij de sponsor van dit forum, klik op de knop winkel en je vindt het wel.
Vraag je vervolgens af wat er MOET gebeuren en wat je WILT doen. Zoek dit dan op in het boek en doe het goed. Overweeg eens wat NODIG is bij de kilomterstand van je motor, wat WENSELIJK is en wat je OOK nog wilt DOEN.
Een eerdere inbreng op jouw topic spreekt van: van binnen naar buiten werken. Moet je doen als je het onmogelijke wilt. Gelukkig is er veel humor in dit forum.....
Als de machine nog kan rijden zou ik een paar vrienden er eens op laten rijden. Horen wat zij zeggen, hoe de motor werkt en wat ze goed of slecht vinden.
Als je al gedemonteerd hebt: maak open wat je kunt en durft en kijk hoe dingen er uit zien. Ga met verdachte spullen naar een goede winkel (Hobbyist, van Gol, van Houten, afhankelijk van zuid, midden of noord Nederland) en vraag hun advies. Deze 3 zullen je nooit verneuken en er zijn vast nog wel meer fatsoenlijke ouderwetse motorzaken met verstand van deze boxers, deze 3 ken ik en durf ik te vertrouwen.
Vervang (of laat het doen) vervolgens alles wat nodig is, bouw je BM weer op en geniet ervan! Eventueel kan je wel en keer langs komen in Beetsterzwaag (bij Drachten) dan kijk ik met je mee naar wat er nodig kan zijn, ik heb ongeveer alle hulpmiddelen om te meten/testen wel in huis. Mail dan naar boesrijk2home.nl met iets anders voor de 2, dan maken we een afspraak.
Veel succes met je ietwat onbezonnen vraag, het kan best nog wel goed komen.
Groeten,
Egbert
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)