05-10-2007, 09:31 PM
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:
Ik begon in het begin van de jaren '70 met een oude Puch 250SG. DE dubbelzuiger dus. Die blies af en toe de koppakking, omdat op het kritische punt (de verbinding tussen de 2 cylinders) geen kopbouten zaten. Verder erg leuk! Via BMW R26, Dnepr met zijspan, Ural met zijspan, daarnaast een tijdje JAWA en Adler op een JAWA met zijspan gekomen. De zijspan overgezet op een Honda 500, die kon het krap aan hebben en werd elk jaar minder (eigenlijk reed ik er altijd te hard mee...). In '91 eindelijk rijk genoeg om een gebruikte ('81) BMW R80 te kopen en er een splinternieuw Ural zijspan aan te hangen. Na een aanrijding de BMW verkocht (total loss) en een '92 R80 aan de zijspan gehangen.
De BM is voor mij een prima motor, het meeste kan ik zelf doen, hij doet het en kan (met een R65 overbrenging) de zijspan prima trekken met een acceleratie waarmee ik bijna alle auto's er uit trek als ik de moeite wil nemen. Zolang onderdelen leverbaar blijven en ik mag motorrijden van de dokter blijf ik mijn R80 trouw.
En als onderdelen een probleem worden hang ik er een andere krachtbron in (automotor, dieselmotor, stoommachine, weet ik veel...). Heb ik nog steeds dat fijne frame met de zijspan.
Dus, statement gemaakt, gewoon omdat de luchtgekoelde boxer een prettige en makkelijke motor is rij ik BMW.
Groeten,
Egbert
Ik begon in het begin van de jaren '70 met een oude Puch 250SG. DE dubbelzuiger dus. Die blies af en toe de koppakking, omdat op het kritische punt (de verbinding tussen de 2 cylinders) geen kopbouten zaten. Verder erg leuk! Via BMW R26, Dnepr met zijspan, Ural met zijspan, daarnaast een tijdje JAWA en Adler op een JAWA met zijspan gekomen. De zijspan overgezet op een Honda 500, die kon het krap aan hebben en werd elk jaar minder (eigenlijk reed ik er altijd te hard mee...). In '91 eindelijk rijk genoeg om een gebruikte ('81) BMW R80 te kopen en er een splinternieuw Ural zijspan aan te hangen. Na een aanrijding de BMW verkocht (total loss) en een '92 R80 aan de zijspan gehangen.
De BM is voor mij een prima motor, het meeste kan ik zelf doen, hij doet het en kan (met een R65 overbrenging) de zijspan prima trekken met een acceleratie waarmee ik bijna alle auto's er uit trek als ik de moeite wil nemen. Zolang onderdelen leverbaar blijven en ik mag motorrijden van de dokter blijf ik mijn R80 trouw.
En als onderdelen een probleem worden hang ik er een andere krachtbron in (automotor, dieselmotor, stoommachine, weet ik veel...). Heb ik nog steeds dat fijne frame met de zijspan.
Dus, statement gemaakt, gewoon omdat de luchtgekoelde boxer een prettige en makkelijke motor is rij ik BMW.
Groeten,
Egbert