Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Achtervork veren RT
Reactie van bezoeker 'Maarten', geïmporteerd van het oude forum:

Ik ben in het bezit van een 100RT van 1979. Ik heb het idee dat de "rek" uit de achterveren is. Ik sta in dubio of ik nieuwe originele veren zal kopen of veren van de Hobbyist? De motor wordt hoofdzakelijk door 1 of twee personen (allebei zo'n 80 kilo) en niet met zware bepakking bereden. Wie geeft mij goed advies?

motorgroet
Reply
Reactie van bezoeker 'Maarten', geïmporteerd van het oude forum:

Bedankt voor je tips. maar de dempers zijn goed. Het gaat me meer over de aanschaf van de veren: originele of de wat zwaardere veren van de Hobbyist? Wie heeft daar ervaring mee?
Reply
Reactie van bezoeker 'Lion', geïmporteerd van het oude forum:

R100RS 1980.
Ik heb op aanraden van Becks BMW motoren uit Wijhe IKON (vroeger KONI) schokbrekers gekocht bij de hobbyist. Mij werd verteld dat deze beter zijn dan origineel. Het was wel een wereld van verschil met de oude vering. Erg stabiel.

Lion.
Reply
Reactie van bezoeker 'Lion', geïmporteerd van het oude forum:

Even vergeten te vermelden.
Je kan de IKON schokbrekers op verschillende manieren instellen. Eenvoudig bovenop is de demper instelbaar als onderop. Je kan hem dus zo instellen op gewicht ect.
Reply
Reactie van bezoeker 'Mike', geïmporteerd van het oude forum:

Mijn vraag is dan..wat kost zo'n schokdemper achter ?

Mike
Reply
Reactie van bezoeker 'bas', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Mijn vraag is dan..wat kost zo'n schokdemper achter ?

Mike
Neem eens een kijkje op www.ikonshocks.com
Reply
Reactie van bezoeker 'Mike', geïmporteerd van het oude forum:

Helaas staat er niets bij voor de K75RT.

Mike
Reply
Reactie van bezoeker 'kaspar', geïmporteerd van het oude forum:

@ maarten: maarten als je dempers zelf nog goed zijn, ben je met veren van de Hobbyist goed en goedkoop klaar. Als de dempers zlef ook niet meer zo goed zijn: IKON dempers. zie www.ikonshocks.com

@ mike: een losse demper van de originele BMW leverancier (je moet je huidige veer e.d. omzetten) kost Ä 95,00
een White Power schokdemper kost 399,00 in EMU uitvoering en 599,00 in SAVP uitvoering.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)