Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Olie maar waar vandaan?
Reactie van bezoeker 'Ton van Schilt', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb sinds kort olie aan mijn linker laars en ook de frame buis aan de L kant is wat vettig van de olie. Het gaat hier om een R 100RT van 1987 ik verdenk de olie keerring van de versnellingsbak pook hiervan.rnOmdat ik niet een spoor kan zien waar het eventueel anders vandaan zou kunnen komen.rnIk dacht eerst kop of voetpaking onderaan L cilinder maar die is nadat ik de motor goed heb schoongespoten nog olie vrij. DE Balanspot van de uitlaten heeft wel een olievlek en ik ruik die olie op de balanspot ook als ik rij.rnIk zie echter geen druppel of straaltje olie ergens vandaan komen (gelukkig maar)rnrnNog andere ideeen (is dat vervangen van de keerring een gote operatie of kan ik hem er zo uit plukken en een nieuwe erin stoppen (onlangs bij mijn cx ook gedaan)
Reply
Reactie van bezoeker 'Arend hubrechsen', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo.
Je oliedruk schakelaar is denk ik lek,was bij mij ook zo.
Groeten Arend.
Reply
Reactie van bezoeker 'peter v oossanen', geïmporteerd van het oude forum:

ton, dat verschil moet je kunnen ruiken, sae80-90 heeft een zeer specifieke geur.

keerring zal geen probleem moeten geven, 2 kleine gaatjes erin dan parkertjes erin en daarna eruit trekken.

succes
Reply

Qua geur die op de uitlaat pot terecht komt zou ik denken het is cardan olie.
Maar het is dan wel min of meer al verbrande olie.

Als de oliedruk schakelaar stuk is dan zou het lampje toch ook niet moeten branden op het dashbord of juist moeten blijven branden?
Reply
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:

Ton, een lekkende oliedrukzender geeft nog prima aan. Je linkerlaars is plotseling vet en er liggen (zwarte) oliedruppels op de grond.
Ze lekken dan via het kunstofgedeelte inwendig. Vervangen is simpel.
Lekken van zenders komt best veel voor.
Bakoliedruppels zijn helder en ruikt inderdaad heel typisch.
Wellicht de keerring van het schakelpedaal?
Reply

Hoi,

ooit een eend-2cv6- gehad(tenslotte ook een 2 boxer), kwam zelfs een straaltje olie uit de zender pissen, zender gaf wel keurig de druk aan. Kan dus inderdaad.

succes!

grt, peterr45
Reply
Reactie van bezoeker 'B. Melis', geïmporteerd van het oude forum:

Mogelijk de keerring van de linkervorkpoot.
Reply

Nog eens een inspectie gepleegd maar denk toch dat het de keerring van de schakelpook is. Dat denk ik omdat de meeste olie daar vandaan naar achteren uit is gevlekt. Zou het de drukzender zijn dan had de vlek veel meer (een cm of 5) naar voren en hoger moeten zitten
Reply
Reactie van bezoeker 'frits', geïmporteerd van het oude forum:

zelfde probleem gehad de oliekeerring van de schakelhefboom vervangen geenrnresultaat.De olie kwam langs de bevestigingsbout van de schakelhefboom is slechtrnte zien.Ik heb een kunststofring gebruikt om het af te dichten.Natuurlijk eerst oliernaftappen .[olie bestendige ring]
Reply

ton, dat kan je eerst proberen, van dat boutje, scheelt werk als het het is.
motor schuin zetten, kan de olie blijven zitten..

succes
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)