Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
TIC & R65 versus R80
Reactie van bezoeker 'Jop', geïmporteerd van het oude forum:

Kan iemand mij verklappen wat de toevoeging "tic" inhoud, zie het weleens bij de R65 staan.

Ik verlang enorm om naast mijn rappe K100RS2V (ja ja, ligt eraan waar je hem mee vergelijkt) een R65 of R80 van na 1985 te bezitten, vooral voor korte ritten (<30 km) en lokaal gebruik. Het motorvermogen is ongeveer gelijk heb ik gezien, hoewel de R80 natuurlijk meer koppel levert en het dus op een lager toerental weet af te geven. Zijn er meer verschillen ? Wat is de betere keus ?

Ten overvloede; indien iemand een dergelijke fiets weet of heeft en hem aan een liefhebber "gunt"............

tanx, Jop
Reply
Reactie van bezoeker 'peter v oossanen', geïmporteerd van het oude forum:

iets van touring intergrated cockpit???

staat erbij als de fiets van de 'normale' productie lijn werd geplukt en voorzien van kuip tbv bijv. politie.
Reply
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Waar de afkorting 'TIC' voor staat, weet ik niet.

Wel zijn alle TIC modellen ex-overheid, motorpolitie, Kmar ed.
En meestal in RT uitvoering, of al het plastic moet eraf gesloopt zijn.

Wat ze wel allemaal hebben is de extra bedrading voor de apperatuur die ze nodig hebben en een afgeschermt ontstekingssysteem.

Met zo'n ding kan je of geluk hebben dat deze goed is onderhouden, of van de ene storing in de andere vallen en uiteindelijk alle extra bende eraf halen.

Groeten, Paul.
Reply
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:

Een overheidsfiets is meestal na 4 jaar doorverkocht aan de handel. Als je een dienstfiets van pakweg 1985 gaat kopen is die overheidsextra's en mankementen er heus al wel uitgesleuteld. Ik heb zelf een 80RT welke een franse politiemotor schijnt te zijn geweest. In 1990 in Nederland ingevoerd en daarna in (diverse?) particuliere handen geweest. Ben er nog steeds blij mee en geen rare dingen gehad.
gr marcel.
Reply
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Mijn R80 is ook een TIC en schijnt ex-douane te zijn. Compleet met baconnetje achterop waar hoogstwaarschijnlijk een antenne heeft gezeten. Ik heb 1 probleem gehad als gevolg van (ex-)overheidsmachine, ooit beschreven in dit Forum. Mijn machine was ook ontstoord en er zat een condensator onder de diodeplaat achter het voordeksel. Deze was doorgebrand en maakte daardoor af en toe kortsluiting. Met als gevolg dat ik soms een spontaan leeglopende accu had en soms niet. Na verwijdering een prima elektriek. Ik heb me nadien niet verdiept in de reden van doorbranden want alles werkt nu prima. Lijkt me iets om wel even naar te kijken, of om als eerste te bekijken als je ladingsproblemen hebt.rnVeel plezier verder met je TIC!rnEgbert
Ik heb de spambeveiliging verkeerd ingetikt dus er zitten weer allemaal rn in mijn tekst. Sorry!
Egbert
Reply
Reactie van bezoeker 'Peter', geïmporteerd van het oude forum:

Toen ik een 2v boxer wilde aanschaffen gereden met 2 R65 modellen. rnIk vond het rijden, met name op de snelweg, behoorlijk instabiel aanvoelen.rnReden voor mij om geen R65 aan te schaffen.rnRij nu tot volle tevredenheid een R80 monolever met een stuurschermpje.rnMet een R80 heb je toch een krachtiger fiets, rijdt lekkerder.rnrnSucces met je beslissing.rnrnPeter
Reply
Reactie van bezoeker 'jaap v', geïmporteerd van het oude forum:

Het frame van de R65 en de R80 zijn precies hetzelfde. De R65 met monolever achterbrug rijdt dus net zo stabiel als de R80 met monolever.
Reply
Reactie van bezoeker 'Peter', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Het frame van de R65 en de R80 zijn precies hetzelfde. De R65 met monolever achterbrug rijdt dus net zo stabiel als de R80 met monolever.
Volgens mij waren die R65's geen monolevers.......
Reply
Reactie van bezoeker 'eric', geïmporteerd van het oude forum:

de r65 is later ook in monoversie geleverd , maar of ze officieel in Nederland gevoerd zijn ?
Reply
Reactie van bezoeker 'Jop', geïmporteerd van het oude forum:

de R65 is vanaf 1986 identiek aan de R80 muv het blok. Zoveel is zeker, gezien het aanbod zijn ze ook gewoon in NL geleverd.

Hoewel er een paar vreemde storingen zijn aan de R80 die ik al thuis heb om te "proberen" (bougiegat beschadigd / stelbout stoterstang afgedraaid) en het feit dat ie beroerd loopt (af en toe "wil" ie wel, dan weer niet). Denk ik dat ik voor Ä 950,- toch een aardige deal heb (1986 - 35.000 km). Ä 200,- onderdelen, een weekendje hobbyen en hopelijk lekker toeren.

Weet iemand toevallig of deze fietsen al elektronische ontsteking hebben ? En wat kan er aan de ontsteking mis zijn ?

tanx, Jop.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)