Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
benzinedop
Reactie van bezoeker 'kees wagenaar', geïmporteerd van het oude forum:

als mijn tank vol is, lekt er benzine vanonder de tankdop bij mijn R75/5. Het kurken ringetje is net nieuw, dus daaraan kan het niet liggen. Hoe los ik dit op?
Reply
Reactie van bezoeker 'Rob G', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:als mijn tank vol is, lekt er benzine vanonder de tankdop bij mijn R75/5. Het kurken ringetje is net nieuw, dus daaraan kan het niet liggen. Hoe los ik dit op?
Hallo Kees,Die kurken ring is nog poreus en kan de benzine opnemen en afgeven(dus lekken).Heb zoiets ook meegemaakt met nieuwe kurken pakking van mijn vacuum-carbs,die bleef lekken (dus geen vacuum).Gelijk de oude er weer in en weg probleem.Denk dat de het kurk nog niet verzadigd is of niet genoeg samengeperst is om alles goed af te sluiten .Gezien jouw probleem zou je kunnen proberen de kurken ring lichtelijk in te smeren met vet,had ik niet gedaan.Zou zeggen probeer het en geef ons het resultaat .
Met vrgrt, RG.
Reply
Reactie van bezoeker 'peterr45', geïmporteerd van het oude forum:

kurkenring eerst 1 nacht in de olie liggen, dan monteren.
Reply
Reactie van bezoeker 'Rob G', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:kurkenring eerst 1 nacht in de olie liggen, dan monteren.
Das ook een idee,bedankt hiervoor.
Daa-grtn,RG.
Reply
Reactie van bezoeker 'Dirk', geïmporteerd van het oude forum:

De tip om de kurken pakking van de tankdop een nacht in de olie te leggen, gaat dat ook op voor de pakking van de vlotterbak van de carburateur ? Dicht deze ook pas af als ie verzadigd is met olie ?
Reply
Reactie van bezoeker 'Dennis', geïmporteerd van het oude forum:

Kan iemand mij ook vertellen hoe ik het kurken ringentje inclusief plaat kan vervangen. Het lijkt er bij mijn R75/5 op dat deze achter een geklonken nagel zit.

Alvast bedankt,
Dennis

PS: de volgende info heb ik tot nu toe: http://penforhire.wordpress.com/
Reply
Reactie van bezoeker 'sep oorthuis', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Kan iemand mij ook vertellen hoe ik het kurken ringentje inclusief plaat kan vervangen. Het lijkt er bij mijn R75/5 op dat deze achter een geklonken nagel zit.

Alvast bedankt,
Dennis

PS: de volgende info heb ik tot nu toe: http://penforhire.wordpress.com/
heb je inmiddels al reactie gehad op deze vraag.ik rijd zelf op een R60/5en heb hetzelfde probleem metmijn tankdop
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)