Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ontluchtingsklep R60/5
Reactie van bezoeker 'Berend', geïmporteerd van het oude forum:

Beste mensen

Wie heeft ervaring met bijgeluiden die de ontluchtingsklep van de carterventilatie maakt bij toerentallen net boven stationair, en is er misschien een alternatief voor de orginele klep beschikbaar.

Berend
Reply
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Dat plop-plop-plop hoort een beetje bij die oudere brommers, vind ik.

Als je je eraan stoort, vervang je het spul door een membraamklep van een later model.

Groeten, Paul.
Reply
Reactie van bezoeker 'Rudyhadee', geïmporteerd van het oude forum:

Heb zelf bij de R75/5 geen last meer van het plop-plop-plop geluid.rnNu heb ik daar uiteraard de luchtfilterbakken ook niet meer zitten,is nu een slang gemonteerd op de carterontluchting welke eindigd bij de kentekenplaat.rnHoor alleen de uitlaat nog maar en daar komen echt geen plop-plop-plop geluiden bovenuit.
Reply

Hallo Paul en Rudyhadee

Het gaat niet om dat bekende "plop"geluid, maar om een onvoorstelbaar hard tsjilpen en fluiten. Dit geluid is zo hard, dat bij een stoplicht de meeste mensen langs de kant zich omdraaien om te kijken waar dat geluid vandaan komt. Wanneer ik de peilstok losdraai ( je krijgt wel een olienevel en stuk storm uit het blok ), dan houd het geluid abrupt op.

Berend
Reply
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Met de peilstok gemonteerd is de enige opening naar buiten via de ontluchting.
Als het klepje ervan beschadigd is, of niet ver genoeg opent, gaat dit als een fluitje werken, hetzelfde geldt voor het afvoer slangetje.

Openschroeven en bekijken is dus aan de orde.

Groeten, Paul.
Reply
Reactie van bezoeker 'jaap v', geïmporteerd van het oude forum:

Meet de compressie van beide cylinders eens op. Teveel lek langs de zuigerveren kan ook voor een verhoogde carterdruk zorgen.
Reply

Hallo Jaap

Dit is het probleem niet, want ik heb er net 800cc cilinders opgezet ( nikasil ), en het geluid is alleen maar toegenomen. Bedankt voor het meedenken.

Groeten;berend
Reply
Reactie van bezoeker 'jaap v', geïmporteerd van het oude forum:

800 cc verplaatst meer lucht per slag dan 600 cc. Waarschijnlijk heb je daardoor het hardere geluid.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)