Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Onregelmatige spanning boven 110km
Reactie van bezoeker 'Jaap', geïmporteerd van het oude forum:

Als ik met mijn K1100LT harder dan 110 km/h rijdt, gaan de lampen onregelmatig branden, flikkert het dashboard en bij inhalen flikkert het knipperlicht ook met zeer hoge freqeuntie. Het lijkt erop dat bij de hogere snelheid de spanning niet meer constant is.
Ik ben een leek op electrisch gebied, dus weet iemand wat hier aan de hand kan zijn?
Reply
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Kijk, of laat kijken, eens naar je generator, of deze niet los zit, en/of de borstelbrug met regelaar vast zit en controleer de lengte van de borstels.

Losse onderdelen en te korte borstels gaan 'dansen' en geven een onregelmatige laadstroom.

Groeten, Paul.
Reply
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Zou misschien ook nog een onstabiele verbinding kunnen zijn die gaat trillen?
Succes,
Egbert
Reply
Reactie van bezoeker 'pieter', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Als ik met mijn K1100LT harder dan 110 km/h rijdt, gaan de lampen onregelmatig branden, flikkert het dashboard en bij inhalen flikkert het knipperlicht ook met zeer hoge freqeuntie. Het lijkt erop dat bij de hogere snelheid de spanning niet meer constant is.
Ik ben een leek op electrisch gebied, dus weet iemand wat hier aan de hand kan zijn?
Het is best mogelijk dat indien je koolborstels (bijna)zijn versleten,ze gaan zweven bij hogere toeren en dus daarom slecht contact maken.Dus nieuwe koolborstels plaatsen indien deze bijna versleten zijn.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)