Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
motor gaat niet meer aan.. accuproblemen?
Reactie van bezoeker 'job', geïmporteerd van het oude forum:

gisteren een grote rit gemaakt (300km).. geen lampjes die zijn gaan branden.

vanmorgen probeerde ik de motor (k100rs) te starten, doet ie helemaal niets meer.

Het klokje valt langzaam weg en dan gaat heel zachtjes het lampje van het oliepeil branden.

(heb ooit wel eens gehad dat de motor ineens uitviel, maar dit lijkt me wat anders)

Accu is redelijk nieuw (1 jaar)

Wat zou het kunnen zijn?
dank voor de hulp alvast..

Job
Reply
Reactie van bezoeker 'Ron Huisman', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo, Het kan zijn dat de massa van de accu geen goed contakt maakt.

Ron
Reply
Reactie van bezoeker 'job', geïmporteerd van het oude forum:

De massa... waarvandaan komt ie en waar gaat ie naar toe?.. ben nog niet zo ervaren..
Reply
Reactie van bezoeker 'peter', geïmporteerd van het oude forum:

hoi,
heb het een paar keer gemaakt met mijn K75
was elkens keer dat de min kabel van de batterij los zat door aantasting van het zuur. dus ik zou zeker een keer kijken naar de kabel zowel aan batterij als andere kant van de kabel.

succes,
Peter
Reply
Reactie van bezoeker 'pieter', geïmporteerd van het oude forum:

jOBrnDe massakabel loopt van de - van de accu naar het motorblok.rnIndien de accu weer is opgeladen en je start de motor dan kan je met een multimeter meten of de spanning van de accu weer snel op ongeveer 13 volt komt,is dit niet het geval heb je misschien toch een te geringe laadstroom.rnHet kan namelijk zijn dat het laadstroom lampje niet gaat branden maar een beetle opgloeid wat met zonlicht overdag moeilijk te zien is.
Reply
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Job,
wat in dit forum wel vaker is besproken is om alle verbindingen een keer zorgvuldig te controleren. Ook een keer aan draden schudden en trekken om te kijken of er breuken zijn, voora op de punten waar de draad veel beweegt (omgeving stuur bijvoorbeeld). Als de motor wat ouder is kunnen (schuif)contacten vervuild zijn. Controleer eventueel ook of de aansluitingen aan de accu en de startmotor (de dikke draden) goed vast zitten. Ik heb vaak startproblemen meegemaakt waarbij een losse draad de boosdoener was.
Succes,
Egbert
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)