Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
dynamo ontsteking
Reactie van bezoeker 'wout', geïmporteerd van het oude forum:

mijn probleem is ,als ik zonder licht rij laad de dynamo goed bij; kan ik blijven rijden,rnzet ik echter mijn licht aan dan is de accu na een kwartier bijna leeg ,wat kan dit zijnrngr wout
Reply
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Beste Wout.rnAl is het niet duidelijk over wat voor motor je praat, er zijn toch wat opties die je kan onderzoeken.rnAls de accu leeg raakt onder het rijden wordt er kennelijk niet genoeg (laad) stroom geleverd door de dynamo.rnDit kan komen door defecte dynamo, bijvoorbeeld versleten koolborstels of een losgeraakte verbinding.rnJe probleem kan ook veroorzaakt worden door een of meer defelcte diodes in de diodeplaat.rnTen derde (heb ik zelf meegemaakt) een kortsluiting in het systeem.rnEn controleer ook alle verbindingen.rnSuccesrnEgbert
Reply
Reactie van bezoeker 'eric', geïmporteerd van het oude forum:

Meet de laadspanning eens.Deze moet bij een 12 volts systeem zo,n 13-14 volt zijn bij gematigd toerental.Het kan zijn dat jouw systeem totaal niet bijlaad.
Toch kun je dan zonder verlichting urenlang op de accu rijden.Dwz de accu voorziet het ontstekingssysteem dan van stroom.(is slechts een geringe hoeveelheid voor nodig )
Reply
Reactie van bezoeker 'frank bouwmeester', geïmporteerd van het oude forum:

urenlang, urenlang, urenlang, van Hengelo tot afslag Soesterberg en toen was toch echt alle prik op. Wie niet waagt die niet wint, wie niet .... wie niet stinkt.
frank
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)