Threads: 5,346
Reactie van bezoeker 'Arjen', geïmporteerd van het oude forum:
Mijn R1100rs start niet. De accu geef een spanning van 13,3 aan (m.b.v.)van de optimate opgeladen.rnHet startrelais hoor ik klikken, echter de start motor kreunt en wil niet ronddraaien.rnWat kan hiervan de reden zijn?rnMijn accu varta is 7 jaar oud. Levert hij toch niet genoeg spanning/kracht.rnrnIk krijg de motor wel gestart na aanduwen (in de 2e versnelling), Echter hierna start hij wederom niet.rn rnrn
Reactie van bezoeker 'dirk kruis', geïmporteerd van het oude forum:
een accu die 7 jaar oud is is op zet er maar een nieuwe in en ik weet zeker dat hij het weer doet
groet dirk
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:
klein kansje dat je vuile of slechte contacten hebt, en 7 jaar oud? de vorige reactie heel serieus nemen...
Egbert
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi.
7 jaar is een respectabele leeftijd voor een accu, maar meten is weten.
Zet de accu eens aan de lader, neem deze los en meet de spanning.
Nu kontakt aan, met verlichting ed, en kijk wat de spanning doet, zakt deze iets, maar niet veel, dan maar eens starten en weer kijken.
Komt de accuspanning weer terug boven de 12-12,5V is de accu goed, blijft deze onder de 12V hangen, dan een nieuwe.
Startproblemen worden ook wel veroorzaakt door losse magneten in de startermotor zelf.
Groeten, Paul.
Reactie van bezoeker 'Arjen', geïmporteerd van het oude forum:
Beste mensen,rnrnHet was inderdaad de accu. Nieuwe accu en draaien.rn
Reactie van bezoeker 'Ludi', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi,
Ik heb een R1100 RT van 1998 en ben nu al aan mijn 4 de accu bezig, gemiddelde leeftijd van de accu dus 2 jaar. In de winter heb ik, als de accu zo'n 2 jaar oud is problemen met starten als het goed koud wordt. Ik vraag me af of er meer R1100/1150 rijders die dit probleem ook hebben.
Groeten Ludi