Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Trillen K100 RS 1984
#4
Reactie van bezoeker 'Casper', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Casper, vervelende storing.
Je hebt toch een injectiefiets? Heeft ook een benzinefilter hoor.
Zou je terug kunnen halen wanneer dit verschijnsel is opgetreden. Is er toen wat gebeurd? Drempel genomen/noodstop gemaakt/lekkeband gehad, ik noem maar wat. Kwam het plotseling op of is het er langzaam in gekropen totdat je het ging opvallen?
Klinkt toch een beetje alsof het uit de koppeling komt? vliegwiel wel ok?
Je zegt dat met ingetrokken koppeling het trillen hetzelfde is, dat zou erop duiden dat de bak en cardan nl. geen invloed hebben op het trillen lijkt mij.
Trilt hij ook op de middenbok? Verschilt het met ingetrokken koppeling of met ingeschakelde versnelling? Iets geks, ga eens compressie meten
succes! gr marcel
Allereerst bedankt voor de suggesties,

Dingen als afstelling-ontsteking-benzineproblemen en dergelijken lijken me niet de oorzaak omdat het net zo hard trilt als ik het gas dicht draai en op de motor afrem. Dan wordt er volgens mij ook geen benzine ingespoten.

Het trilprobleem was volgens mij vroeger bijna niet merkbaar en is binnen ca. 1000-2000 km duidelijk erger geworden en nu ongeveer op constant niveau.

Op de middenbok trilt hij ook, dus rijwielgedeelte lijkt me ook onwaarschijnlijk. Toen ik de uitgaande as heb vervangen heb ik ook het vliegwiel eruit gehad. Hoewel ik dat niet uitvoerig bestudeerd heb, was er niks vreemds aan te zien.

Bak en cardan lijken mij ook geen invloed te hebben.

Een duidelijk verschil tussen in neutraal en met ingetrokken koppeling in de versnelling heb ik niet kunnen merken.

Wel heb ik het idee dat het net iets erger is als de motor warm is.

Misschien dat er een lager kapot is, maar ik heb geen id welke dat zou kunnen zijn. Het kogellager van de meenemer van de dynamo was ok.

Ik wil in ieder geval de klepspeling controleren komend weekend en eens met een schroevendraaier tegen het blok op verschillende punten luisteren.

Compressie kan ik evt wel laten meten, maar omdat de motor verder netjes loopt en ook geen vermogen lijkt te missen lijkt me dat niet de oorzaak.

Zo, dat was het weer denk ik, Smile

Casper
Reply


Messages In This Thread
Trillen K100 RS 1984 - by Forum import - 02-20-2007, 09:31 PM
Trillen K100 RS 1984 - by Guest - 02-21-2007, 02:23 AM
Trillen K100 RS 1984 - by Guest - 02-21-2007, 01:08 PM
Trillen K100 RS 1984 - by Guest - 02-21-2007, 08:37 PM
Trillen K100 RS 1984 - by Guest - 02-21-2007, 09:33 PM
Trillen K100 RS 1984 - by Guest - 02-22-2007, 10:56 AM
Trillen K100 RS 1984 - by Guest - 02-22-2007, 03:33 PM
Trillen K100 RS 1984 - by Guest - 02-22-2007, 04:16 PM
Trillen K100 RS 1984 - by Guest - 02-22-2007, 11:44 PM
Trillen K100 RS 1984 - by Guest - 02-22-2007, 11:54 PM
Trillen K100 RS 1984 - by Guest - 02-23-2007, 09:02 PM
Trillen K100 RS 1984 - by Guest - 02-23-2007, 09:27 PM
Trillen K100 RS 1984 - by Guest - 02-25-2007, 11:44 AM
Trillen K100 RS 1984 - by Guest - 02-25-2007, 06:22 PM
Trillen K100 RS 1984 - by Guest - 03-01-2007, 08:59 PM
Trillen K100 RS 1984 - by Guest - 03-05-2007, 01:39 PM
Trillen K100 RS 1984 - by Guest - 03-05-2007, 09:05 PM
Trillen K100 RS 1984 - by Guest - 03-05-2007, 10:15 PM
Trillen K100 RS 1984 - by Guest - 03-07-2007, 09:13 PM
Trillen K100 RS 1984 - by Guest - 03-08-2007, 12:20 AM
Trillen K100 RS 1984 - by Guest - 03-08-2007, 10:37 PM

Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)