Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Knipperlichten
Reactie van bezoeker 'Ad van Gils', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb sinds kort een '93er R1100RS. Hij rijdt perfect maar bij het uitkomen van een bocht is gasgeven niet mogelijk omdat er eerst aan de onderkant van het gashandle een knop moet worden ingedrukt om de richting aanwijzer uit te zetten. Ik weet niet welke idioot dat zo verzonnen heeft maar ik wil dat niet. Wie heeft er ervaring met ombouw naar een normaal systeem of naar een systeem waarbij die uit'' functie in ieder geval links zit zodat er gasgegeven kan worden.
Reply
Reactie van bezoeker 'wouter', geïmporteerd van het oude forum:

Gewoon later je knippertje uitzetten. Heeft niets met het gasgeven te maken. Je kan het zelfs tegelijkertijd doen. Uitzetten is alleen een korte duim beweging.
De reaktie van een K-relais in te bouwen heeft deels nut. Bij de K is de snelheids/km-teller electronisch geregeld, bij de R niet. Het K-relais gaat na 12 sec of na een x aantal meters rijden automatisch uit. Voor de R blijft dus alleen de tijdsfunctie over, terwijl het relais niet goedkoop is!! Je vingertje gebruiken is echt handiger.
groet
woutje
K100'85
R1100RT'97
Reply
Reactie van bezoeker 'John DC', geïmporteerd van het oude forum:

Leren rijden met die fiets als eerste optie. Dan als tweede je pinkdoos vervangen door een ouder K model, die gaan automatisch uit. Of je pinker iets later uit zetten, als je fiets terug rechtopstaat. Dat gaat ook.
Reply
Reactie van bezoeker '(onbekend)', geïmporteerd van het oude forum:

Het is wel duidelijk dat je 'sinds kort'die fiets rijdt. Even wennen aan de rechts geplaatste knipperlichtschakelaar zou ik zeggen/ Duurt een paar weken, dan weet je niet beter. Ik persoonlijk vind rechts beter dan links, overigens. Mocht wennen niet lukken dan alsnog een kawasaki oid kopen - daar zit alles links. Maar dan mag je niet m,eer op dit forum posten !!!!!
Reply
Reactie van bezoeker 'wouter', geïmporteerd van het oude forum:

Nagekomen:
Heb sinds vandaag een Kissan SignalMinder in de moto (R1100RT) Helemaal goed!!
Heb nu Running lights enautomatisch afslaande knipperlichten (vergat ze toch wel eens). Door de lage dollar koers niet al te duur ($79) alleen de verzendkosten waren fors aan de prijs ($50).
wouter
Reply
Reactie van bezoeker 'Ad', geïmporteerd van het oude forum:

Alles went dus BMW knipperlichten inmiddels ook!
Toch bedankt voor de tip

Ad
Reply
Reactie van bezoeker 'RenÈ', geïmporteerd van het oude forum:

Sinds een jaar een r1100r, naar volle tevredenheid. EÈn klein probleempje: knipperlichten inschakelen en het knippertoerental lijkt te worden beinvloed door het motortoerental. Dus onder het rijden knipperen de lampjes in een zeer hoog tempo, bij stationair draaien knipperen ze weer normaal.
Wat is daar aan te doen?
RenÈ
R1100R '99 30.000 km
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)