Reactie van bezoeker 'Jeroen', geïmporteerd van het oude forum:
Als in de hoofdstekker maar 2 draden zitten + en -, dan kun je de stekker (sigarettenaanstekrplugzijde) eraf knippen en vervangen voor een BMW stekker. Gewoon even solderen.
Succes
Reactie van bezoeker 'Jaap', geïmporteerd van het oude forum:
Op de marktplaats onder onderdelen BMW bied iemand volgens mij wel eens van die verlooppluggen aan.
Afknippen van de plug heeft geen zin. Er zit een regelaartje in die de spanning omlaag brengt.
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:
Koenraad:
Er bestaan pluggen met een afneembaar verloopstuk, meestal rood. Dat haal je er af voor (12V) contactdozen en zet je er op voor de aanstekeraansluiting. Bij betere auto-onderdelen zaken en bij bijvoorbeeld Conrad te koop. Je lader voorzichtig open maken en met draadjes aan de bestaande contacten zo'n variabele plug er aan zetten is een optie. Let wel op dat je middenpunt en buitenkant niet verwisseld! Gebruik draadjes in verschillende kleuren, rood = plus en blauw of zwart is min, dan kan je minder makkelijk in de war raken.
Andere optie is om parallel aan het BMW stopcontact een sigarenaansteker te monteren, ook weer: opletten op de polariteit.
Je ziet: er zijn eenvoudige oplossingen.
Succes,
Egbert
Reactie van bezoeker 'GerJ', geïmporteerd van het oude forum:
Bij de meeste opladers zit de electronica die de 12 V omzet naar de gewenste laadspanning, in het stekkerdeel, dus ik zou de stekker maar niet afknippen. Zelf heb ik bij een electronicawinkel een 12V autostekker gekocht (met een smalle snuit, zodat die past in de contactdoos van de BMW), een stuk tweeaderig luidsprekersnoer (tweekleurig om de polariteit uit elkaar te houden) en een contrastekker waarin de oplader past. Hiermee heb ik een verlengsnoer gemaakt. Nu kan op de camping tijdens het laden de foon met oplader in de afgesloten motorkoffer; wel zo veilig.
Reactie van bezoeker 'Koenraad', geïmporteerd van het oude forum:
allemaal bedankt voor de info.
Omdat ik de lader van m'n gsm ook afwisselend in de wagen wil gebruiken opteer ik om geen fiches af te knippen maar om zo'n verloopstuk aan te kopen.
'k Zal enkel moeten nagaan als het verloopstuk + de fiche niet te ver uitsteken aan de zijkant van m'n K 100, zodat dit alles niet hindert tijdens het rijden.
groeten,
Koenraad
Of, Koenraad,
zoals gezegd een aanstekerstopcontact monteren op een plek waar het niet in de weg zit.
Groeten,
Egbert
Nou zo te zien kom jij er wel uit. Succes,
Egbert