Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
R100; schroefdraad 1 boutje olieflterdeksel
Reactie van bezoeker 'Gerard', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo, knutselaars.
Ik heb een vraag. De R100 van een kennis heeft een schroefdraad-probleem in het blok. 1 van de drie schroefdraden voor de bevestiging van het oliefilterdekseltje is naar zijn grootje. Een iets langer boutje helpt niet want het gat is niet diep genoeg.
Ook niet diep genoeg om nog iets verse draad te tappen. Nu weet ik wel een mogelijkheid, maar dat kost enorm veel tijd en arbeid. Het is dat vervelende boutje
voor-bovenaan het dekseltje; de framebuis zit wat in de weg.
Wie heeft dit wel eens bij de hand gehad en kan ik het gat soms iets dieper boren en wat draad erbij snijden of kom ik al snel door de wand in het blok terecht ?
Ik hoor/lees het graag als iemand een eenvoudige oplossing weet.
Gerard.
Reply
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:

Kun je niet wat groter boren en tappen? M7 of zo?
Zit de framebuis in de weg? Wellicht dat je de motor met losgenomen (motor)bevestiging iets kan optillen cq laten zakken?
succes, laat horen svp.
Reply
Reactie van bezoeker 'mauricehunen@planet.nl', geïmporteerd van het oude forum:

Joho joho.....
Een bekend probleem. M7 kan heel goed.
Een helicoil ook. Dit verdient de voor keur, omdat de verenstalen schroefdraad die er geplaatst wordt veel sterker en SLIJTVASTER is dan het origineel in het aluminium....... Dan kun je weer een tijdje vooruit.
Doe het wel meteen voor alle drie. Dan heb je nimmer meer problemen.

Groetjes
Maurice
Reply
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:

Jammer vaak dat veel mensen de boutjes Èrg vast zetten. Alu is heel zacht en gaat daardoor snel stuk als het boutje steeds te vast wordt gezet.
De aanschaf van een (kleine) momentsleutel is een eenmalige uitgaaf, het scheelt extra kosten en je heb er je hele leven plezier van.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)