Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
zwabberen k1100lt
#1
Reactie van bezoeker 'jan', geïmporteerd van het oude forum:

hallo
onlangs de veren laten vervangen door nieuwe wp veren en wat blijkt nu bij het nemen van bochten met gematigde snelheid , gaat de moto van de ene naar de andere kant , rechtdoor geen probleem
de nieuwe veren zijn wp veren , lengte bij de vorige veren inclusief het plastiek tussenstuk , zou dit de reden kunnen zijn daar de vering nu een stuk langer is ?
voor het overige is alles nagezien , balhoofd ok , nieuwe voorband enz...
vering achteraan staat wel op de hoogste stand
groeten
Reply
#2
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Zit er ook de juiste hoeveelheid olie in?

WP schrijft voor; 14? cm lucht boven de olie, met de poot ingedrukt, zonder veer.
Herr BMW heeft het over een volume olie van 400 cc.

Dit maakt een verschil.

Ook de achterveer volledig opgespannen is niet goed voor solo rijden, de motor staat dan teveel voorover en wordt nerveus.

Groeten, Paul.
Reply
#3
Reactie van bezoeker 'mauricehunen@planet.nl', geïmporteerd van het oude forum:

Trekt ie naar ÈÈn kant? Of zwabbert hij?
De vraag is namelijk of alles bij de montage wel goed op zijn plek is gekomen.
Ik ga er echter vanuit, dat alles keurig op plek zit, en dat alle bouten mooi vast zitten.
Als ie een stuk hoger geworden is, dan is zonder meer de stuurgeometrie niet meer conform concept. Onder omstandigheden is dat knap gevaarlijk.
Herstel het 0-niveau, en dan wordt ie weer als vanouds.
Je moet het normaliter wel bont maken als de motor begint te zwabberen.
Een wel heel bizarre vraag:
"Is het mogelijk om het voorwiel er verkeerdom in te zetten?" Dat weet ik van dat type niet zo van buiten.
In dat geval is de looprichting van de band fout. Dat zwabbert aardig.

Groet
Maurice
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)