Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
olie uitzuigen
#1
Reactie van bezoeker 'douwekuiling', geïmporteerd van het oude forum:

Van mijn cardanhuis is de schrofdraad van de aftapplug kapot. Tevens zit er op die plek een klein scheurtje. Nu kon ik dit laten lassen e.d. en het op een degelijke manier laten repareren tegen aardig wat kosten.
Ik heb er oor gekozen de boel goed dicht te kitten en dat werkt ook prima. lekt niet meer en aangezien de moer onderaan zit, zien alleen BMW liefhebbers deze onvolkomendheid.
Maar nu, Nu is ie aan een olie-verversbeurt toe en ik ben bang dat ik de bout er nooit meer goed inkrijg als ik de boel los haal. Heeft iemand hetzelfde probleem gehad?
Hoe heeft u de olie eruit gekregen? (er zit nl. een groot tandwiel in de weg als ik een benzineslangetje door de vulopening steek. en het peil-controle-gat is te smal voor de slang.

Hoe krijg ik die olie eruit?

Douwe
Zwolle
Reply
#2
Reactie van bezoeker 'pvo', geïmporteerd van het oude forum:

Cardan los halen en omkeren ? cardantunnel olie kan je dan ook gelijk verversen.

succes

grt, peter
Reply
#3
Reactie van bezoeker 'jan H', geïmporteerd van het oude forum:

Hele motor omkeren , kun je ook motor -en versnellingsbakolie verversen.
Nu zonder gekheid , de olie krijg je er nooit uit. Als je de aftapplug zo wilt laten zou ik de olie mooi laten zitten, ik geloof niet dat er wat kapot zal lopen.
Reply
#4
Reactie van bezoeker 'patrick', geïmporteerd van het oude forum:

ik zou toch de plug er uit proberen te halen hier zit teminste bij de mijne een magneetje aan die de slijtage resjes van de motor opvangt,en dan de rest wat niet aan het magneetje hangt zal er dan toch op het laagste punt uit moeten lopen met de olie mee.
groetjes patrick
Reply
#5
Reactie van bezoeker 'douwekuiling', geïmporteerd van het oude forum:

In het werkplaatshandboek staat dat je om de 15 duizen km de olie zou moeten verversen. dat lijkt me wat vaak. Jan h schrijft dat hij denkt dat er niet snel iets kapot zal lopen als ik de olie er in laat maar om nou nooit meer olie te verversen in het cardanhuis lijkt me ook niet verstandig.
Hoe lang zou ik de olie er in kunnen laten zitten voordat ik die moer toch maar los moet gaan maken omdat anders de tandwielen gaan slijten en er speling komt?

dank voor jullie respons overigens....

douwe
Reply
#6
Reactie van bezoeker 'hansl', geïmporteerd van het oude forum:

Koop bij een apotheek een grote injectiespuit, en zoek een heel dun slangetje dat wÈl voorbij het tandwiel kan. Misschien kun je zo wat olie wegzuigen? Anders doorsparen en het geheel toch laten lassen.... (is niet flauw bedoeld)
Reply
#7
Reactie van bezoeker 'hahave', geïmporteerd van het oude forum:

Ik weet noet hoeveel werk het precies is, maar wat dacht je van een ander cardanhuis, je zou eventueel het binnenwerk over kunnen zetten. Een 2e optie is om te informeren bij de hobbyist wat de mogelijkheden en natuurlijk de prijs is van een ander cardan of het vervangen van het huis door hun. Ik zou het voor mezelf goed willen hebben en op een normale wijze olie kunnen verversen.
Succes
Reply
#8
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:

Zou je Ìn de oude aftapplug een aftapplug(je) kunnen maken? Draad tappen en een ander kleiner bot(je) in kunnen monteren? Evt net ernaast boren/tappen?
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)