Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cilinderkoppen R75/5 : wel of niet flowen?
#1
Reactie van bezoeker 'Rudyhadee', geïmporteerd van het oude forum:

Ik zit alweer met een dilemma: heb nu in gedachten om de cilinderkoppen te laten flowen en evt aanpassing van de kleppen voor een betere ademhaling.
Motorfiets is op dit moment al erg snel en kan behoorlijk wat toeren draaien.
Aanpassingen welke al gedaan zijn:
336 graden nokkenas, vliegwiel 400 gram lichter als standaard, carterpan vergrotingsring voor meer olie inhoud in het blok, 36mm open Dellerto's met acceleratiepomp, open uitlaten, 5 versnellingsbak.
Tzt komen er ook nog Megaton dempers op.

Kan iemand mij de nadelen en voordelen hiervan opsommen?
Wat kan wel en wat kan niet, zag dat dit onderwerp een paar jaar terug ook al aan bod is geweest, maar daar wordt ik niet veel wijzer van.
Reply
#2
Reactie van bezoeker 'peter v oossanen', geïmporteerd van het oude forum:

Ha Rudy,

misschien optie om r100 koppen te proberen, ik zag in vraagbaak dat r80 zelfde klepgrote heeft, bij de r90 zijn alleen de uitlaat kl 2 mm groter.

is maar een idee, kan goedkoper zijn dan flowen..
succes!
Reply
#3
Reactie van bezoeker 'Richard', geïmporteerd van het oude forum:

Ruduhadee,

Cilinderkoppen R75/5 : wel of niet flowen?

Ja, de cilinderkoppen flowen, en niet andere erop zetten van een 1000cc. Dit ivm de compressie verhouding. (ruimte in de kop wordt groter bij 1000cc)

De 336 nokkenas is een nokkenas voor meer koppel op lage toeren en een beetje meer topvermogen. Het probleem van deze nokkenas is dat je na 6000 toeren het vermogen gaat afbouwen. Dit kan je met flowen wel beperken. Daarna komt het uitlaatsysteem wat je moet aanpassen want als dit niet goed is heb je een dip in het vermogen tussen 4000 en 5000 toeren.
Als je meer info wilt hebben stuur een mailtje naar: goudzwaardr@hotmail.com

Richard
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)