Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
wil meer weten over de r850rt of 1150rt
Reactie van bezoeker 'Harrie', geïmporteerd van het oude forum:

Ben van plan een r850rt aan te schaffen en heb horen vertelen dat deze beter zijn dan de r1150rt De motor die ik kan kopen is van 2003.
Ik rij veel alleen op de motor maar in de weekende gaan we met zijn twee weg en nu vraag ik mij af af de motor wel sterk genoeg is in de bergen, en of je niet meer moet schakelen als bij een r1150rt.
Wat zijn egelijk de voor en nadelen van de r850rt tenopzichten van de grotere broer de r1150rt.

wie kan mij meer vertelen
Reply
Reactie van bezoeker 'Dirk van der Wijden', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi Harrie

Ooit een vergelijkingstest gelezen, misschien ligt ie thuis nog ergens, tussen de 850 en de 1150.
Het enige voordeel dat je met de 850 had was het lagere gewicht.
Indien je een 1150 qua lengte en eigen gewicht/kracht "aankan", moet je zeker voor een 1150 gaan; heeft enkel maar voordelen boven de 850.
Dat is hetgeen ik er van onthouden heb.

Groetjes,
Dirk
Reply
Reactie van bezoeker 'Arie', geïmporteerd van het oude forum:

Het gewicht van de 850 en de 1150 zal elkaar niet veel ontlopen, het is in principe dezelfde motor. Wel loopt de 850 wat soepeler.
Als je met twee man de bergen ingaat zou ik voor de 1150 gaan.
Reply
Reactie van bezoeker 'willem', geïmporteerd van het oude forum:

geknipt "' Een R850xx (met dus kleinere verbrandingskamers) schijnt geen last van KFR te hebben.

zelf rij ik met veel pezier op een 850 rt. In de bergen?? vroeger met een 30 pk kever gingen we ook de bergen in
Reply
Reactie van bezoeker 'Leon', geïmporteerd van het oude forum:

Zelf heb ik een (import) R850RT (2001, zes-bak, Evo-integraal Remsysteem). Ik rijd bijna altijd met een duopassagier. Uiteraard heb je minder vermogen dan een 1100/1150, maar je komt prima mee met een 850, je zult alleen wat vaker moeten schakelen. Je kunt de 850RT, v.w.b. vermogen, niet meten met japanse sport-bikes, maar wat de BMW aan PK's mist, kompenseert de wegligging en het comfort. Mijn 850RT heeft geen last van KFR en......ik kon 't zelf niet geloven.....mijn 850RT verbruikt bijna geen olie. Ik ben heel tevreden met de 850RT. Je kunt er nog een paar PK's extra uit knijpen d.m.v. een Performance BB-Power chip, andere uitlaat en aangepaste luchtfilters.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)