Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
zadel K 1100 LT
Reactie van bezoeker 'Mart', geïmporteerd van het oude forum:

Wij hebben sinds niet al te lange tijd een K 1100Lt uit 1997 gekocht, mijn partner heeft veel last van tubolentie achter op de motor, omdat ze circa 5 cm hoger zit dan ik.
Weet iemand of het uithollen van het zadel een oplossing geeft?
Wie kan zoiets doen?...Omgeving Roermond
Mart
Reply
Reactie van bezoeker 'theo', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Mart
Bij de Hobbyist hebben we hogere schermen + 6 cm of eventueel opzetschermpjes in diverse maten (vanaf 5cm tot 11,5 cm hoogte )die ook nog verstelbaar zijn.
Prijs van vervangingscherm euro 89,- en de opzetschermpjes vanaf euro 58,75
Proefrijden met de opzetschermpjes is mogelijk.
Het zadel uithollen heeft denk ik geen effect.
motorgroeten uit Herkenbosch.
Reply
Reactie van bezoeker 'eric albers', geïmporteerd van het oude forum:

Wat je ook kunt doen is er een Corbin zadel op monteren. Deze heeft een lagere "achterzit" waardoor de zitpositie dus ook lager is. Ergo: turbulentie wordt minder! Wellicht kun je Kaspar vragen op hij je zo'n zadel kan leveren? Ik rij er zelf ook al jaren mee en dat bevalt prima!
Reply
Reactie van bezoeker 'Martin', geïmporteerd van het oude forum:

Ik ben niet stiekum ingehuurd door (Theo van) De Hobbyist maar hij heeft helemaal gelijk. Ik heb vorige zomer een opzetschermpje bij hun gekocht voor mijn K1100LT en kan niet anders zeggen dat het werkt. Het geluidsniveau gaat fors naar beneden en de luchtstroming rond je helm is ook een stuk minder. Daarom is het nu goed mogelijk om zonder veel herrie met de ruit in (bijna) de laagste stand te rijden wat naar mijn gevoel de stabiliteit/wegligging bij hogere snelheden ten goede komt. Nadelen zijn er ook, je moet soms om het opzetschermpje heen kijken en in de zomer is weinig lucht rond je helm een nadeel.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)