Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Verlichting -koplicht-
Reactie van bezoeker 'Peter v Oossanen', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo,

Gisteravond in hevige regen gereden, viel mij op dat mijn licht bundel amper te zien was op de straat.......Hoe verander ik dat bij mijn r45 uit 79, wat past er gezien de fitting ?? ik heb nu al een niet standaard lamp denk ik, bundel zit een klein beetje kleur in, dus niet helder, lijkt gelige gloed te hebben.
Wie o Wie heeft hier ervaringen mee ?

grt, Peter
Reply
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:

Brandt de lamp wel volop? maw geen corrosie op stekkers/aansluitingen oid?
Probeer anders een andere gloeilamp. Reflector niet dof geslagen?
Een compleet nieuwe koplamp(reflector) is niet eens zo duur en wel hÈÈl belangrijk voor jezelf in het verkeer toch?
Zellf rij ik met een gele H4 (zo'n ouderwetse uit frankrijk), zo probeer ik mij te onderscheiden van een auto met ÈÈn kapotte lamp. Ik heb zelf inderdaad mijn reflector al gereinigd, scheelt heel veel.
succes. gr marcel
Reply
Reactie van bezoeker 'peter', geïmporteerd van het oude forum:

Ja, geen spanningsverlies, ik zal hem wel eens open maken en reinigen.
dank

grt, peter v oossanen
Reply
Reactie van bezoeker 'Jeroen', geïmporteerd van het oude forum:

Halogeenpit erin. Er zijn meerdere speciale motorlampen in de winkel te krijgen. Vraag eens na. Stop er geen ouderwets bolletje in want daar zit inderdaad geen pit in.
Reply
Reactie van bezoeker 'Dolf', geïmporteerd van het oude forum:

Oppassen met reinigen van die reflector. In elk geval nooit mechanisch ( poetsen) reinigen is mijn ervaring. Ik heb wat geexperimenteerd met zachte zeep en veel rustig spoelen plus een actie gehouden met contactlenzenreiniger. Dat zou helemaal top zijn, maar misschien werkt het niet op BMW reflectors :-(

Succes
Dolf
Reply
Reactie van bezoeker 'Reyer Blankevoort', geïmporteerd van het oude forum:

Het geel worden van het licht duidt volgens mij op spanningsverlies en niet op oxidatie van reflector of een mat koplampglas. Kan ook zijn dat de accu op is waardoor de laadstroom geheel wordt opgesoupeerd door de accu. En natuurlijk slechte verbinding in de kabels richting lamp.

Groeten,
Reyer R80 1985 met s-kuipje
Reply
Reactie van bezoeker 'peter v oossanen', geïmporteerd van het oude forum:

Reyer,
accu is 4 weken oud, varta, het is niet zo dat hij zwak brand en dan een gelige gloed heeft (als een kaarsvlam) maar omdat het denk ik al een ander lampje is. Er staat h4 op het glas, dus zal al halogeen in zitten. Dit weekeinde maak ik hem effe open.

Dank allen!
Reply
Reactie van bezoeker 'robbert', geïmporteerd van het oude forum:

Zelf heb ik jaren met een gele koplamp gereden (r80rt). Eigenlijk een gewone H4 halogeen pit met een geel glaasje eroverheen. Geeft daardoor niet zo veel licht.
Sinds een half jaar heb ik er een Philips Motovision lamp in zitten. Die heeft (expres) een klein beetje gele gloed om op te vallen en een puist meer licht dan mijn oude gele (franse) lampje.

Duidelijk een andere kleur dan in de meeste autolampen ;-)
je zou ook voor een meer blauwe pit kunnen kiezen, geeft veel licht, maar daar rijden ook veel auto's mee.

Ik laat voor het opvallen m'n knipperlichten zachtjes meebranden. Dat help ook.
Of dat formeel mag boeit mij niet.

Groet

Robbert.
Reply
Reactie van bezoeker 'eric albers', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi Peter
Zit er in jouw fiets een H4 koplamp met zo'n anti-verblindingspaddestoeltje in het midden? Grote kans dat dit de boosdoener dan is. Vaak zit er aan de binnenkant hiervan oxidatie en dan wordt de lichtbundel niet goed gericht met als gevolg een uiterst flauwe en verspreide lichtbundel. Ben jij overigens de Peter uit Berkel? Doe Mascha dan de groeten uit 's-Gravenzande.
Reply
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Robbert,
hoe heb je dat geschakeld dat ze zachtjes branden? Met een serie weerstand of heb je een elegantere oplossing?
Alvast bedankt,
Egbert
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)