Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bi xenon voor een K100RS
Reactie van bezoeker 'Kees', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo, heeft een van de forumgebruikers ervaring met het inbouwen van een bi xenon set op een K100RS? De ruimte tussen de fitting en kuipframe lijkt mij te klein.
De verkoper op E bay heb ik om de maten gevraagd maar nog geen antwoord gehad. Het zou zonde zijn om te bestellen en het past niet. Misschien weten jullie wat....Alvast bedankt

[img]/import/photos/t3765s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'Helmer', geïmporteerd van het oude forum:

Xenon perikelen:
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtopic.php?t=9093
mvg
Helmer/Almere
Reply

Bedankt voor de reactie, maar dat is meer bestel ellende dan een inbouwadvies.
In mijn auto heb ik xenon H7 ingebouwd en dat werkt en bevalt prima. Dus voor de kwaliteit ben ik niet zo bang. Voor mijn motor wil ik dan ook Bi H4 inbouwen en vraag om ervaringen van andere K100RS rijders, of mogelijk zijn die er niet????
Reply
Reactie van bezoeker 'gerard', geïmporteerd van het oude forum:

In het 1e januari-nummer van het blad MOTOR staat een stukje over deze verlichting. Ik wil je niet ontmoedigen want goed zicht is alles, maar deze verlichting mag alleen in combinatie met automatisch verstelbare lampen worden gevoerd. De regelgeving hieromtrent is vaag maar als de collectanten van Zalm weer wat denken te plukken uit jou beurs dan gaat het ineens niet meer over veiligheid maar over jouw penningen richting kas van Koos Spee.
Reply
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:

Sorry Gerard dat is niet zo. De automatische verstelling geldt alleen voor standaard af fabriek xenon verlichting en afgeleverd n· 2005.
In de apk vermeld dus geldig voor auto's/vrachtwagens etc. Motoren vallen niet onder de apk en dan zal het gek moeten lopen dat je ze aanhouden ivm niet overeenkomen met de typegoedkeuring.
Maar ja, dan zouden ze iedereen moeten bekeuren die met een andere uitlaat rondrijdt. En zijn er nogal wat.....
Reply

Al een andere oplossing gezien. Xenon dimlicht met een apart H-lampje voor grootlicht. Deze heeft minimale uitsteek achter de fitting. Nu nog een set zien te bemachtigen! Evenzogoed bedankt voor de reacties.
Kees, K100RS4V
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)