Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
slijtplek remtrommel
Reactie van bezoeker 'Arjen', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Daar!

Ik loop nou al voor de derde keer tegen een hardnekkig terugkerende slijtplek op in de remtrommel van het voorwiel (r60/5), steeds op de zelfde plek. Trommel heb ik dus al 2 keer laten afgedraaien en remschoenen werden ook alreeds vervangen. Desalniettemin onstaat er weer een onregelmatigheid in te trommel, een soort groeven in de lengterichting. Het remmen verloopt daardoor ongelijkmatig, wat de veiligheid en het rijplezier niet ten goede komt. Opnieuw laten afdraaien lijkt mij op dit moment weinig zinvol, aangezien er een onderliggend probleem bestaat. Wel opvallend: ter hoogte van de slijtplek hangen balanceergewichtjes aan de spaken......weet iemand hier iets op?
Groet, Arjen
Reply
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Helaas. daar doe je niks aan.

Er zit corrosie tussen de ring en de naaf, waardoor de ring steeds naar binnen wordt gedrukt.
Dat wordt een ander wiel/naaf.

Groeten, Paul.
Reply
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:

Toen je de trommel voor de eerste keer liet uitdraaien, heb je toen ook de radius van de remschoenen (laten)aanpassen?
De diameter van de trommel wordt iets groter en om de remschoenen goed te laten 'pakken'moeten de schoenen met bv een onderligfolie worden aangepast.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)