Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
aansluiten accukabel Tomtom rider
Reactie van bezoeker 'Thijs', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo allemaal,

Met de Kerst een Tomtom Rider gekregen. Heb 'm inmiddels een goede plek op het stuur gegeven. Aangezien ik regelmatig langer dan vijf uur (zo lang zou de batterij van mijn tommetje moeten werken) op mijn 1150RT zit, lijkt het me verstandig de meegeleverde accukabel aan te sluiten. Aangezien ik een complete leek ben: hoe (waar) kan ik deze kabel het beste aansluiten?

groetjes
Thijs
Reply
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Thijs,
zoek een punt dat door het contactslot wordt geschakeld en zet daar je TomTom draad (plus) aan vast. Eventueel met een zekeringetje in serie, dat kan nooit kwaad in feite. Mogelijk makkelijk te vinden punten zijn lichtrelais, knipperlichtrelais, eventueel toeter-relais. Dan zet je met een dubbel schuifstekertje de plusdraad van de Tomtom op punt 30 van het relais.
De mindraad zet je gewoon op een makkelijk te gebruiken massa punt, bij voorkeur in de buurt van het andere punt. Als je een bedradingsschema kunt plaatsen kan ik je wellicht een paar handige punten aanwijzen.
Veel plezier ermee
Egbert
Reply
Reactie van bezoeker 'Lion ', geïmporteerd van het oude forum:

Dag Thijs, ik heb de TT Rider aangesloten op het stopcontakt vd de motor. Dan is deze gelijk gezekerd. Staat wel altijd stroom op maar dat is voor mij geen bezwaar.
Wat ik je kan aanraden is eens op http://www.jouwnav.nl/forum/ afdeling TomTom te kijken. Daar vindt je veek info voor de TT Rider. Succes en veel plezier met de Rider, Lion. K100RS16v
Reply
Reactie van bezoeker 'Jan Bakker', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi,

Heb mijn Rider via de meegeleverde kabel ook aangesloten via het stopcontact van mijn R100RT. Werkt prima.

Vr. gr. Jan
Reply
Reactie van bezoeker 'Thijs', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi Egbert, Lion en Jan,

Veel dank voor jullie reacties. Ga proberen mijn accukabel aan te sluiten op een stopcontact. Zitten er twee van, ik neem aan dat het niet uitmaakt welke ik neem.

Groet
Thijs
Reply
Reactie van bezoeker 'Jeroen', geïmporteerd van het oude forum:

Maakt inderdaad niet uit en die zekering is zo gek niet. Mocht je met intercomsysteem beginnen, gebruik van een speciale kabel voor galvanische scheiding (Kringetje met een condersator) tssen de tomtom en de intercom. Direct het Tomtom signaal in een intercom geeft oversturing en kans op defect. Heb zelf tomtom via een PDA. Heeft iemand een oplossing om die PDA (MIO 168) droog te houden in een vloeibare rit?
Reply
Reactie van bezoeker 'Chris van rooy', geïmporteerd van het oude forum:

Jeroen, gewoon keukenfolie of een plasic seal-bag.
Deze plasic zakjes ken je wel, met de sluiting, in alle maten verkrijgbaar.
Deze zakjes zijn zowieso handig ook voor je papieren.

Chris
Reply
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Mensen die met radio-bestuurde off-roads rijden gebruiken ook wel een ballon. Effe werken om er omheen te krijgen en makkelijk dicht te maken.
Condooms werken ook, koop dan een stevige kwaliteit, zoals gebruikelijk voor de herenliefde ;-)
Succes,
Egbert
Reply
Reactie van bezoeker 'dirk albertus', geïmporteerd van het oude forum:

http://forum.gps.nl/viewtopic.php?p=82273#82273
als ik een tomtom rider had dan zou ik hem snel inruilen voor een carmin.
ik heb er zelf een gehad een en al probleem met dat ding vooral de houder
steeds uitvallen van het beeld de koperen kontakten al 2 maal laten vervangen omdat de boel door het rammelen in de houder versleten was
afgelopen vrijdag het ding ingeleverd bij halfords waar ik hem gekocht had en mijn 500 euris terug gehad ps lees bovenstaande topic.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)