Posts: 5,348
Threads: 5,346
Joined: Apr 2012
Reputation:
0
Reactie van bezoeker 'Frank', geïmporteerd van het oude forum:
Beste Boxer's,
niet lang geleden heb ik een Velleman-kitje op de BMW R100/7 ge
Reactie van bezoeker 'kees roozemond', geïmporteerd van het oude forum:
Morgen Frank,
Probeer eens hierboven "zoeken in forum"
wanneer je de meest uitgebreide optie kiest, komen er 6 reactie's
Succes!
Met vriendelijke groet, ook in 2007
Kees
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:
Frank, je hebt met de Velleman toch wel de condensator afgekoppeld? Want die heb je niet meer nodig. Je kan overgaan op zwaardere bobines maar is niet nodig.
Als de oude situatie goed gaat zit het anders in het setje. Je hebt hem toch als bouwpakket gekocht en in elkaar (laten) zetten?
Ze zijn redelijk gevoelig voor trillingen als de soldeerverbindingen niet goed zijn gelukt.
Reactie van bezoeker 'Chris van Rooy', geïmporteerd van het oude forum:
Frank.
De boxers werken met ÈÈn contactpunt, voor beide bobines.
De vonken komen op hetzelfde moment link en rechts, alleen de cilinder die o dat moment vers mengesel heeft gecompromeerd profiteerd van de onsteking.
Als jouw motor na inbouw van het Velleman kitje maar op een cilinder loopt kan het dus niet anders dan dat dit printje de oorzaak is.
Mischien werkt hij niet snel genoeg om iedere omwenteling een onstekingspuls te geven?
Of zit hij te hannesen met de laadtijd van de bobines.
Iets dergelijks zal het moeten zijn, gezien het feit dat de motor wel goed werkt met de standaard punten, de bobines zijn dus in orde.
Ik ken de kwaliteit van die Velleman kitjes niet, volgens mij zijn ze niet duur.
Het blijft toch hobby kwaliteit mijn inziens.
Ik denk dat onze gastheer wel betere ontsekingen levert.........
Chris, keep the spark!
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:
Frank, rare vraag en evengoed iets om even naar te kijken: Heb je de kit wel aan de juiste bobine aangesloten? Ze staan in serie en als je per ongeluk aan nummer 1 hebt gestoken zal nummer 2 niet werken, denk ik.
Is maar een idee.
Succes met je gekke probleem,
Egbert
Reactie van bezoeker 'JohnH', geïmporteerd van het oude forum:
Als het de set is, die ik op de velleman-site vond, onstaat het probleem omdat een R 100 2 bobines heeft, voor elke cylinder 1. Die kit is eigenlijk voor auto's, waarbij je maar ÈÈn bobine hebt met een verdeler erachter die de bougies apart aanstuurt.
Dus je moet naar iets als een t-snoertje naar beide bobines, of twee velleman-setjes, voor elke bobine ÈÈn (denk ik).
Als maximale schakelsnelheid geeft Velleman 500khz. Ik dacht niet dat een R100 dat toerental snel overschrijdt, dus daar zal het wel niet aan liggen...
Reactie van bezoeker 'Onkruid', geïmporteerd van het oude forum:
Ik heb zelf jarenlang rondgereden met een zelf inelkaar gesoldeerd Velleman setje op een R80/7 met 2 bobines. Nooit een probleem gehad.
mvg,
Victor
Hoe zit het met dit vellemankitje heb je hem nog werkend gekregen?