Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
...en dit wil ik op oudejaarsavond nog even kwijt!!!
Reactie van bezoeker 'peter v oossanen', geïmporteerd van het oude forum:

waarom trouwens de 'ontzettend leuke' woord grap, balk ellende? makkelijk hoor....en onterecht.

ik hoop dat ik zo weer bij adem ben, wat heb ik gelachen zeg.....gaap
Reply
Reactie van bezoeker 'gerard', geïmporteerd van het oude forum:

Filerijders,
wie weet heeft Balkenende wel een Fireblade of een Hayabusa in de schuur staan, waarmee hij in het weekend lekker anoniem met zijn potje op over "s-heren wegen"
scheurt. Nu echter effe serieus. Dat gedoogbeleid op het tussen de file doorrijden is natuurlijk leuk, maar zijn er lezers die een knal ervaren hebben omdat er een auto zonodig van rijstrook veranderde of het gat dichtreed ? Onze edele verzekeringsmaatschappijen doen er namelijk van alles aan om maar niet te hoeven betalen. Is er iemand die hier iets over kan vertellen ?
gv Gerard.
Reply
Reactie van bezoeker 'Lei', geïmporteerd van het oude forum:

De automobilist die moedwillig zijn deur opensmijt bestaat echt! En Jan Peter zet die helm 's nachts hoop ik toch af...
Reply
Reactie van bezoeker 'dolf', geïmporteerd van het oude forum:

Dag Allemaal! En nog de beste wensen voor 007. Gezondheid en geluk! De rest kopen we we bij de Hobbyist :-)
Voor werk rijd ik nogal eens in de spits vanaf het Westen, terug naar het Oosten. En overal in de overvolle Randstad valt het mij op dat automobilisten zo keurig ruimte maken als ik tussen de file door rijd. Ook bij schemering, regen of duisternis. Ik heb het maar 1 keer gehad dat iemand zijn lease gebakje pal voor me zette en me een midelvinger gaf. Honderd meter verder stond hij stil. Heb ik de motor toch ff naast hem gezet voor een portie 'Normen en Waarden'.
Reply
Reactie van bezoeker 'Roel', geïmporteerd van het oude forum:

Was hij groot en sterk?
Reply
Reactie van bezoeker 'louis van rijn', geïmporteerd van het oude forum:

Hi R drivers,

Het file probleem.. zelf rijdt ik 91 km per dag, waarvan elke dag ca 3-8 km file op de A4. (gemiddeld 5 km) tussen Leiden en Hoofddorp.
Het is inderdaad zo dat 99% van de automobilisten ruimte laten tussen baan 3 en 2 op de A4. Dit in beide richtingen, je merkt ook wanneer het te hard gaat het niet meer prettig is tussen de auto's in te rijden.
Reeds een keer of 3 heb ik mee moeten sturen en remmen om een autodeur vrijtehouden van mijn cylinderkop. Daaruit blijkt dat het snelheids verschil niet te groot moet zijn.
Het is, denk ik, onverstandig een vinger op te steken. Meestal tik ik rustig op mijn vizier tegenover m'n oog, waaruit dan blijkt: "kijken, kijken en nogeens kijken".
De 3 maal reageerden de mensen achter hun regenachtig ruitje met een "sorry-sorry" gebaar. Probeer het dus eerst eens met een dialoog, dat gaat goed.
Verder is het opvallend dat vooral buitenlandse auto's de regeling niet kennen, en geen ruimte voor de motor laten. Truckers kijken i.h.a heel goed uit.
Ook valt op dat aan het begin van de file en aan het eind de meeste rijstrook verwisselingen plaatsvinden, dit zijn dus de gevaarlijkste plaatsen. Zorg dat ze je kunnen zien...
Ik voel me niet opgejaagd of bedreigd op de motor, maar besef dat goed inschatten van het andere verkeer een belangrijk vak is... wat gaat ie doen? Zie ie me?

Veel veiliger kilometers toegewenst ..

Louis R100RS driver, 21.000/jaar.
Reply
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:

Louis, wat bedoel je met baan 2 en 3. Rijkswaterstaat hanteert de norm dat baan 1 de meest linkse is, dus diegene die bij de middenberm zit. Zo kan er bij een ongeluk/pech/filemelding geen misverstand bestaan bij een 2/3/4 baans weg. Ik denk dat je dan baan 1 en 2 bedoeld.
Voor het verhaal ben ik het helemaal met je eens, vooral dat met buitenlanders en vrachtwagens. Zo zit ik dagelijks op de A9......
Het valt mij op dat automobilisten jammer genoeg niet de gehele lengte van de invoegstrook gebruiken om prettig te kunnen invoegen.
Ik heb de KLPD wel eens met pilonnen in de weer gezien om de invoegers te dwingen de gehele invoegstrook te gebruiken.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)